پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام تکیه ای

حوزه/ رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با تاکید بر اینکه مردم متدین ایران اسلامی با ستاد اعتکاف در زمینه کمبود امکانات و مساجد هم ناله شوند، گفت: بسیاری از داوطلبان حضور در مراسم اعتکاف در تمام کلانشهرهای کشور به دلیل محدودیت امکانات و مساجد نتوانستند در این مراسم حضور یابند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه ای شامگاه سه شنبه در جمع نمازگزاران مسجد محمدرسول الله شهرک امام خمینی(ره)، اظهار داشت: با استقبال گرم ایران اسلامی از سنت حسنه محمدی اعتکاف، 5500 مسجد در خدمت 755 هزار معتکف بود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری، اعتکاف را خیز بلند و رویش معنوی نظام اسلامی دانستند و مراجع معظم تقلید نیز از این سنت به عنوان هنر دینی یاد کردند.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه وقوف در مسجد و روزه دو رکن اعتکاف است، ابراز داشت: مسجد محور بندگی و محل عبادت انسان است.   

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای با اشاره به استقبال خوب نوجوانان و جوانان از سنت حسنه اعتکاف، گفت: اعتکاف دانش آموزی در قم با حضور نوجوانان متدین در مسجد محمد رسول الله برگزار شد.

وی با بیان اینکه براساس فرمایش امیرالمومنین(ع) قلب جوان همچون زمين خالى است كه هر بذرى در آن پاشيده شود مى پذيرد، ابراز داشت: بذر بندگی، نماز، مناجات و دعا، روزه، حلقه های معرفت، بیان احکام، مواعظ اخلاقی و توسل به اهلبیت(ع) زمینه ساز تحول روحی برای جوانان است.

*معنویت اعتکاف به جامعه و خانواده منتقل می شود  

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به دیدار اخیر خود با آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه، گفت: در این دیدار ایشان می گفت یکی از نوه های بنده هرسال در مراسم اعتکاف شرکت می کند و از آنجا که بیان خوبی دارد تا مدت ها فضای معنوی اعتکاف را به منزل می آورد.

*مردم با ستاد اعتکاف برای رفع دغدغه امکانات هم ناله شوند

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مردم متدین ایران اسلامی با ستاد اعتکاف در زمینه کمبود امکانات و مساجد هم ناله شوند، اظهار داشت: بسیاری از داوطلبان حضور در مراسم اعتکاف در تمام کلانشهرهای کشور نظیر قم، مشهد و شیراز به دلیل محدودیت امکانات و مساجد نتوانستند در این مراسم حضور یابند.

وی افزود: در استان قم به دلیل استقبال بالای متدینین، تمام داوطلبان زن و مرد به قید قرعه انتخاب می شوند و متاسفانه جمع کثیری توفیق حضور در اعتکاف را پیدا نمی کنند.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه غصه کمبود امکانات و مساجد خدمت مراجع عظام تقلید، دستگاه های فرهنگی و دولت بیان شده است، ابراز داشت: برخی عرصه ها در کشور به حد نصاب رسیده اند در حالی که همیشه به بندگی خدا که می رسد شاهد کمبود فضا و امکانات در شب های قدر، عصر عرفه و اعتکاف هستیم.

*چرا به بندگی خدا که می رسد دچار کمبود امکانات می شویم!

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای با بیان اینکه کمبود امکانات بندگی را چه کسی در پیشگاه خدا پاسخگو خواهد بود، اظهار داشت: بسیاری از جوانان با حضور در مراسم اعتکاف، انقلاب روحی پیدا می کنند و این مسئله به سود خود، خانواده و جامعه است.

وی افزود: متاسفانه در سالیان اخیر به دلیل  عدم امکانات لازم و کافی  بسیاری از جوانان توفیق حضور در این مراسم را نیافتند.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف در پایان با قدردانی از هیئت امنای مسجد محمد رسول الله، امام جماعت و نمازگزاران، گفت: نمازگزاران مساجدی که در آنجا اعتکاف برگزار شد، به خوبی از آیات قرآن کریم استقبال کردند و مساجد را به مدت سه روز در اختیار معتکفین قرار دادند و ان شاءالله از اجر و پاداش اخروی برخوردار هستند.

انتهای پیام/313/33  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha