دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حوزه مازندران

حوزه /معاون حوزه علمیه مازندران، تقویت بینش و آگاهی در جامعه را از جمله وظایف طلاب و روحانیون دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام یوسف اکبری، امروز در جمع اساتید و طلاب مدارس علمیه ساری تقویت بینش و آگاهی در جامعه را از جمله وظایف طلاب و روحانیان عنوان کرد و گفت: روحانیت باید جامعه را با آموزه های دینی آشنا سازند تا بتوانند در برابرهجمه های فرهنگی ایستادگی کنند.

وی با اشاره به منزلت و جايگاه حوزه هاي عليمه در تربیت و پرورش طلاب و روحانیان، بر ضرورت جدي گرفتن تحول در حوزه‌هاي علميه و زنده‌کردن ظرفيت‌هاي دروني آن و ارتقاء سطح اخلاق، فکر و معرفت ديني طلاب تأکيد کردند.

معاون  آموزش حوزه علمیه مازندران از مهم‌ترين مسائل در حوزه هاي علميه را مباحث تهذیبی و آموزشي دانست و تصریح کرد: قوام حوزه ها به علم آموزي و تقویت مباحث اخلاقی است.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که حوزه علميه نهاد مرجعيت و رهبري جامعه است و بسيار اهميت دارد، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت این نهاد انقلابی استفاده شود.

وی با بيان اين که انديشه و باورهاي علمي و ديني بدون تبلیغ و تفسير استمرار نمي يابند، گفت: اگر اين انديشه ها استمرار داشته باشند هم از نظر محتوا و ظاهر خود به خود از بين مي روند.

استاد حوزه علمیه مازندان، جهل را يكي از معضلات جدي جامعه دانست و ياد آور شد: پس مبارزه با جهل نوعي جهاد است و طلاب سربازان جهادگر هستند و با فراگيري علوم آل الله به مبارزه با جهل مي پردازند.

حجت الاسلام اکبری، اخلاص، تقوي، عشق به تحصيل، توسل به اهل بيت(ع)، همت بالا وجدي بودن درتحصيلات و تقيد به مباحثه علمي را لازمه کار طلبگي عنوان کرد.

این محقق حوزوی با اشاره به این که نشاط و اميد و حيات جامعه از حوزه هاي علميه است، تصریح کرد: حوزه های علمیه در طول تاریخ مروج و حافظ اصلی معارف دینی در جامعه بوده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تبلیغ هدفمند دین از سوی مبلغان تأکید کرد و گفت: جلسات مختلف نبايد يك سويه باشد و بايد روحانيت، مخاطب را نيز با خود همراه سازد و بنابراين بايد شيوه ارتباط با مخاطب را به بهترين شكل ممكن فرابگيرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha