شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مرحوم آیت الله واعظ طبسی علاقه خاصی به حوزه علمیه در مشهد داشت و ما نیز قصد داریم حوزه علمیه قوی در مشهد ایجاد کنیم تا از این ظرفیت تبلیغی استفاده نمائیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: آیت الله واعظ طبسی خدمات شایانی به توسعه آستان مقدس انجام داده و خوشبختانه با زیر ساخت های عظیمی که در این راستا انجام داده زمینه فعالیت بیشتری در این زمینه می توان انجام داد.

وی افزود: در خصوص موسسات و سازکارهای فرهنگی و همچنین خدمات رسانی به زائران با توجه به منشور هفت ماده ای رهبر انقلاب تصمیمات جدیدی در حال اتخاذ و عملیاتی شدن است.

 تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: اولویت اولیه ما خدمت به  زائران است و بقیه فعالیت ها ، فعالیت جانبی است تعریف ما از زائر تعریفی وسیع است؛ خدمات رسانی به زائران از مبدا تا مقصد انجام شود، یعنی باید با ساخت امکانات و زیر ساخت های متعدد زمینه زیارت آسان مردم به خصوص نیازمندان را فراهم کنیم که در این راستا گام های برداشته شده است.

وی بیان کرد: زیبنده زائران  امام رضا(ع) نیست که در کمپ ها و در چادر زندگی کنند و به همین خاطر برنامه داریم که هشت زائر سرا در مزکر شهر و چهار زائر سرا در مسیر به مشهد، برای زائرانی که توانایی پرداخت هزینه های اسکان در مرکز را ندارند بتوانند در این مکان ها سکونت داشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: با توجه به سیره مبارک امام رضا(ع) مبنی بر کمک رسانی به فقرا طرحی در دست بررسی است که زمینه پوشش کمک رسانی به فقرا ، زائران و مجاور ان حضرت  را انجام دهیم در این راستا با تکیه بر تجهیزات و بیانات رهبر انقلاب و همچنین استفاده از اهرم اقتصاد مقاومتی، فعالیت هایی صورت خواهد گرفت تا درد فقرا را با همکاری نهادهای مختلف کشور التیام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی  گفت: از جمله فعالیت هایی که به دنبال آن هستیم، توسعه تعریف از خدمت، خادم و مخدوم است که در این رابطه باید با توسعه حوزه خدمتگزاری خادمان حرم با تخصص های مختلف برای خدمت رسانی به زائران امام رضا(ع) و مجاوران در سطح کشور در عرصه های درمانی، اقتصادی، تبلیغی و فرهنگی انجام داد.

وی  افزود: مرحوم آیت الله واعظ طبسی علاقه خاصی به حوزه علمیه در مشهد داشت و ما نیز قصد داریم حوزه علمیه قوی در مشهد ایجاد کنیم تا  از این ظرفیت تبلیغی استفاده کنیم. قطعا انجام این برنامه تاثیر زیادی در توسعه و رشد مشهد خواهد داشت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha