سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
رضا امیرخانی - رمان نویس

حوزه/ نویسنده و رمان نویس کشور از طلاب جوان خواست برای شناخت بهتر جامعه و تاثیرگذاری در حوزه ادبیات، فرصت رمان خوانی را از دست ندهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، رضا امیرخانی شب گذشته طی سخنانی در مراسم پایانی لیگ برتر کتاب خوانی طلاب مدرسه علمیه حقانی با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: من جزو متولدین دهه پنجاه هستم که در دهه 60 به صورت جدی اهل کتاب خوانی بودم و اساساً فضای دهه 60 اقتضای همین مساله را هم داشت.

وی افزود: در آن زمان گروه ها و فرقه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و سیاسی وجود داشتند و هواداران آن ها به شدت اهل مطالعه و بحث بودند و ما مجبور بودیم که به مسایل و اطلاعات لازم مسلط باشیم که بتوانیم به بحث جدی در آن سال ها بپردازیم.

نویسنده رمان معروف "من او" همچنین بیان داشت: اساساً کتاب خوانی برای امثال ما در آن دوران به یک ضرورت اجتماعی تبدیل شده بود به طوری که در سنین پایین شروع به خواندن کتاب های درست و حسابی کرده بودیم.

وی اضافه کرد: به نظرم این فضا در دهه های بعدی شکل نگرفت و در وضع کنونی نیز فضای سیاسی ما بی خاصیت تر از آن است که افراد را وادار به امر مطالعه کند.

امیرخانی با اشاره به این که علاقه اصلی اش ناظر به حوزه رمان نویسی و قصه نویسی است، گفت: زمانی در اواخر دهه 60 رمان خوانی برای اهل مطالعه امر سخیفی به شمار می رفت اما من از همان زمان به رمان علاقه داشتم و این علاقه به تدریج مرا به سمت رمان نویسی سوق داد.

وی ضمن توصیه به طلاب برای جدی گرفتن بحث مطالعه به ویژه رمان خوانی در کنار درس و بحث مرسوم طلبگی خود اظهار داشت: کاری که رمان انجام می دهد این است که خود انسان را با لایه های پیچیده روان شناختی، جامعه شناختی و غیره به مخاطب نشان می دهد و در گسترش شناخت او بسیار اثر گذار است.

گفتنی است در خاتمه این مراسم از تنی چند از طلاب برتر در مسابقه کتاب خوانی تحت عنوان لیگ برتر کتاب خوانی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha