یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهید

حوزه/ مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم در مدرسه علمیه صدوق فاز چهار در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  میرزا محمدی در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم که در مدرسه   صدوق  فاز ۴برگزار شد، با اشاره به جایگاه و مقام شهید در دین مبین اسلام گفت: شهداء اسلام و انقلاب  با شهادت خود با آرمان های امام راحل و مکتب اهل بیت علیهم السلام عهد و پیمان بستند.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت و ضرورت برگزاری این چنین جلسات ابراز داشت: برگزاری  یادواره شهدا به منزله یاد شهدا می باشد و این اجر عظیمی نزد خداوند متعال دارد و خود این جلسات عزت و افتخار است که عهد و بیعتی با امام راحل و ولایت است.
این خطیب حوزوی حیات را به دو معنی مادی و طیبه تقسیم کرد و اظهار داشت: با توجه به آیات قرآن کریم و روایات متعددی که از معصومین(ع) وارد شده، می فهمیم که دو نوع حیات داریم و در معنای حیات مادی می توان چنین معنی کرد که تمام موجودات عالم در آن یکسان هستند و در این حیات، احدی بر دیگری شرافت و برتری ندارد  که همان حیات حیوانی است.
وی در ادامه با اشاره به خطبه 87 نهج البلاغه که تعبیری در بیان حیات مادی دارد ابراز داشت: حضرت علی علیه السلام در این خطبه تعبیری جالب نسبت به کسانی که حیات مادی را سرلوحه زندگی خود قرار داده اند، دارد و اشاره کرده اند که آن ها انسان هایی هستند که صورت انسانی ولی دارای سیرت حیوانی می باشند که اصلا به جریان هدایت کاری ندارند و همیشه نقطه مقابل جریان هدایت که ظلالت و گمراهی است حرکت می کنند.
 سخنران مراسم در ادامه افزود: این افراد کور کورانه و با بی بصیرتی محض در زندگی گام بر می دارند و در حقیقت مردگان واقعی می باشند که میان مردم زندگی می کنند و انسان هایی هستند که در این تجارتخانه عالم جزء ضرر چیزی نمی یابند و با وجودآن که در دنیا هستند تاریخ مصرفشان گذشته است.
حجت الاسلام  میرزا محمدی در بیان معرفی حیات طیبه خاطرنشان ساخت: حیات طیبه ناظر به دغدغه های مادی و حیوانی نیست و کسانی که حیات واقعی در زندگی خود دارند، اهل عمل صالح هستند و مومن به معنای واقعی می باشند، چرا که در مسیر هدایت الهی و رسول او لبیک گفتند.
وی در ادامه افزود: حیات واقعی منطبق بر سخنان پیامبر و اهل بیت علیهم السلام می باشد و دارای ویژگی های همچون ان که صاحبان این حیات از ذکر خدا غافل نمی شوند و به واسطه همین ذکر خدا معیشت قلبی درون خود را مدیریت می کنند، و همیشه شب روز تمام دغدغه خود را رضای خداوند قرار داده اند، رضای الله نه برای بهشت و نه ترس از جهنم می باشد، بلکه این ها خدا را اهل عبادت می دانند.
این محقق حوزه در پایان با بیان جایگاه شهدا خاطر نشان ساخت: شهدا اهل غفلت نبودند و همواره دنبال آبادانی قلب خود در جهت رضای الهی بودند و گوی سبقت را در شب زنده داری ربوده بودند و در اعمال خود با خضوع و خشوع حضور داشتند و همچنین در محبت به خانواده و همسر و فرزندان در اوج نسبت به دیگران بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha