دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله ناصری/ امام جمعه یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه دراستان یزد در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره علامه حلی، گفت: یکی از وظایف اصلی حوزه علمیه ایجاد فضا و شرایط تحقیق و پژوهش برای حوزویان است، به گونه ای که بتوانند با تولید علم و فکر و تحکیم مبانی اسلامی، پاسخگوی شبهات روز دنیا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره استانی علامه حلی یزد، با یادآوری آیات قرآنی و احادیثی درباره ضرورت تعقل و تفکر، اظهار داشت:  طلاب باید مهارت تعقل و تفکر را در هر موضوعی اعم از مسائل اجتماعی، علمی و.. بیاموزند و با فکر و تعقل در جامعه مسائل را ریشه یابی، عمق نگری و انتخاب کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد تصریح کرد: اگر باورهای یک جامعه براساس تفکر و تعقل نباشد، آن جامعه پیشرفت نمی کند و به جامعه ای سطحی نگر و ظاهرنگر تبدیل می شود.

نماینده ولی فقیه در یزد افزود: اگر قدرت تفکر را به یک جامعه بدهیم، درواقع عقلانیت را بالا برده ایم، چون عقل بین حق و باطل را تمیز می دهد و این تفکر که زمینه ساز تشخیص عقل است، باید اول زمینه اش را درست کنیم.

آیت الله ناصری، ضرورت بکارگیری تفکر و تعقل را در تمام امور جامعه با توجه به قیام دشمنان اسلام در دنیا علیه مسلمانان را مهم خواند و گفت: گسترش فضای مجازی با انبوه اطلاعات و شبهات این وظیفه را بردوش ما می گذارد که جوانان به ویژه طلاب مدارس علمیه را نسبت به انتخاب عالمانه پیام ها و اخبار فضای مجازی آگاه کنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد بیان کرد: یکی از وظایف اصلی حوزه علمیه ایجاد فضا و شرایط تحقیق و پژوهش برای طلاب است، به گونه ای که بتوانند با تولید فکر و تحکیم مبانی اسلامی، پاسخگوی شبهات روز دنیا باشند.

امام جمعه یزد تصریح کرد : آموزش مهارت های پژوهشی در کنار سایر دروس اصلی، یکی از مقدمات بسیار مهم در عرصه تحقیق، نوآوری و تولید علم است که در این جهت باید حداکثر توان را بکار گرفت و طلاب را پژوهش محور تربیت کرد.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha