شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تصاویر/ گردهمایی اساتید اعزامی مجمع عالی تفسیر در ماه رمضان در دارالقران علامه طباطبایی

حوزه/ دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه گفت:امروزه به برکت جمهوری اسلامی ایران، فضای بسیار نابی پیش روی فعالان تفسیری و قرآنیون است که بتوانند معارف قرآن و اهل بیت(ع) را متناسب با عصر و زمانه خویش به دنیا عرضه کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمدی قمی پنج شنبه شب در گردهمایی اساتید تفسیر حوزه در درالقرآن علامه طباطبایی گفت: حرکت قرآنی حوزه، حرکت رو به رشدی بوده است و این حرکت باید به بهترین شکل ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به تغییرات در شورای عالی مجمع، افزود: انتظار می رود  با همکاری اساتید تفسیر، حرکت رو به رشدی که در زمینه تفسیر حوزه آغاز شده است راه های طولانی را با موفقیت طی کنیم.

دبیر مجمع تفسیر قرآن کریم تصریح کرد: متاسفانه امروزه متون قوی و مدون و دقیقی در زمینه تفسیری در دانشگاه ها وجود ندارد؛ اهل سنت، فعالیت های گسترده ای در این زمینه انجام داده اند و فعالیت هایی که شیعیان با تمام محرومیت ها و محدودیت هایی که داشته اند، نیازمند فعالیت و کار بیشتر است.

وی گفت: امروزه به برکت جمهوری اسلامی ایران، فضای بسیار نابی پیش روی فعالان تفسیری و قرآنیون است که بتوانند معارف قرآن و اهل بیت(ع) را متناسب با عصر و زمانه خویش به دنیا عرضه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی قمی  افزود: حوزه علمیه قم باید این حجت قرآنی و عترتی را برای مردم دنیا تمام کند و باید این مسیر با کمک همه اعضای این مجمع و فعالان تفسیری حوزه طی شود؛ این مجمع بارقه امیدی در حوزه بود که بتواند در عرصه گسترش تفسیر در حوزه گام بردارد ولی این گام ها باید سریع تر و دقیق تر برداشته شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha