یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دکتر علی لاریجانی

حوزه/ رئیس موقت مجلس دهم با تاکید بر این که مشکلات کشور در فضای مودت آمیز حل می شود، گفت: مجلس تبلور مردم سالاری دینی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر علی لاریجانی، در نشست علنی امروز یکشنبه، 9 خرداد مجلس شورای اسلامی، طی سخنرانی ضمن تشکر از اعتماد نمایندگان به وی و هیأت رئیسه جدید گفت: مجلس شورای اسلامی تبلور مردم سالاری دینی در ایران اسلامی است.

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به افتتاحیه مجلس دهم، با تاکید بر این که ایشان در این پیام راه را برای ما روشن کردند، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در این  پیام بر توجه به مسائل فرهنگی کشور  و  تمرکز بر اقتصاد مقاومتی تاکید فرمودند.

رئیس موقت مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: در راستای اقتصاد مقاومتی سیاست‌های کلی تصویب شده  و در مجلس گذشته نیز گام‌هایی در این راستا برداشته شد و امیدوارم در مجلس دهم نیز گام‌های استواری در این راستا برداشته شود.

وی با بیان اینکه رهبری مکرراً درباره توسعه مبتنی بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرده‌اند، اظهار داشت: مسئولان اجرایی توصیه‌های رهبری را قبول دارند. اقتصاد مقاومتی راهی برای رونق تولید است و باید بتوانیم توسعه صادرات را در کشور رقم بزنیم.

لاریجانی افزود: لازمه این کار تسهیل سرمایه‌گذاری و تشویق صادرکنندگان است و باید برای کوتاه کردن زمان سرمایه‌گذاری و تسهیل صادرات اقداماتی انجام داد.

رئیس موقت مجلس دهم با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور پیچیده‌ است، تصریح کرد: باید با همه جانبه‌گرایی و روش های علمی به دنبال ساماندهی این مسائل باشیم.

وی با اشاره به توسعه فرهنگی در کشور  تاکید کرد:‌ با توجه به نکاتی که رهبر معظم انقلاب  فرمودند نیازمند توسعه فرهنگی هستیم، فرهنگ در انقلاب زیر بنای همه امور است و برای توسعه فرهنگی براساس اسلام ناب محمدی باید تلاش کنیم. کمیسیون فرهنگی هم حتما باید در این حوزه فعال‌تر عمل کند و نگاه نوینی داشته باشد.

لاریچانی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی اقدامات علمی چشمگیری در کشور صورت گرفته است، بیان داشت: به دلیل عقب‌افتادگی بیش از دو قرن در زمان سلسله قاجار و پهلوی، یک فاصله‌ای از نظر علمی با دنیا پیدا کرده‌ایم که باید با جهت گیری درست و همت بلند این فاصله را پر کنیم.

رئیس موقت مجلس دهم با بیان اینکه ما جزیره‌ای تنها در دنیا نیستیم، به مسائل سیاست خارجی پرداخت و افزود: همان‌گونه که  رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند ما با همه کشورها ارتباط خواهیم داشت که  این مسئله نیازمند دیپلماسی دقیق است.

وی با تاکید بر اینکه  باید مشکلات منطقه را به سمت برادری در امت اسلامی پیش ببریم،  افزود: توسعه دیپلماتیک براساس اقتدار ملی است و کمیسیون امنیت‌ملی مجلس سهم بسیار بزرگی در پیشبرد اقتدار ملی دارد.

لاریجانی همچنین با قدردانی از همت ملت ایران برای حضور در انتخابات، ادامه داد: مجلس سنگر اصلی دفاع از حقوق ملت است و کار مهمی بر دوش نمایندگان است، لذا در شرایط پرالتهاب منطقه نمایندگان باید از امنیت کشور، حقوق ملت و پایداری ملی صیانت کنند.

وی با بیان اینکه در مجموع کار مجلس کار ستورگی است، بیان داشت: باید همه ما به صورت فردی، فراکسیونی، کمیسیونی، روی مسائل اساسی کشور کار کنیم و امیدوارم با توجه به تحولات ایجاد شده در کشور در جهت پیشرفت پیشگام باشیم.

لاریجانی با خطاب قرار دادن مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: این مرکز با همفکری نمایندگان که عضو کمیسیون‌های مختلف می‌شوند، اولین کارش تهیه استراتژی مجلس دهم باشد و راهی روشن برای 4 ساله مجلس تدوین کند که آن را طی کنیم.

رئیس موقت مجلس دهم افزود: باید با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس اولویت‌های امکان‌پذیری که می‌توان در مجلس دهم اجرایی شود را تدوین  و آنها را به سرانجام برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون آموزش یک رکن مهم در مجلس است، گفت: امیدوارم با حضور اساتید دانشگاهی که در مجلس دهم حضور دارند کمیسیون آموزش بتواند دانشگاه‌های ما را به سمت تولید بیشتر سوق دهد.

رئیس موقت مجلس دهم خاطرنشان کرد: امیدوارم مرکز پژوهش‌ها به عنوان بازوی عزیزان در کمیسیون‌های مختلف عمل کند و در روزهای آینده شاهد کارهای جدیدی در کشور باشیم.

وی به انتخابات هیئت رئیسه مجلس نیز اشاره کرد و گفت: افرادی که خود را در معرض کار بیشتر قرار می دهند، در این رقابت ها شرکت می کنند، براین اساس فراکسیون هایی شکل گرفته و نظرات مختلف در آنها وجود دارد و در آرائی که امنای ملت دادند و نظر قطعی خود را در خصوص انتخابات هیأت رئیسه اعلام کردند، ترکیبی از فراکسیون های مختلف را تشکیل شد که تجربه نویی برای مجلس است.

رئیس موقت مجلس دهم شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: فضای مودت آمیز در مجلس توأم با نیت خیر باشد تا برکات الهی افزون شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha