یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سید صادق محمدی/ گزارشی از انجمن اصول فقه حوزه

حوزه/ رئیس انجمن اصول فقه حوزه با اشاره به اینکه شاخصه‌ها و ملاک‌های حوزه انقلابی باید تبیین شود، گفت: شعاری برخورد کردن در مواردی لازم است، ولیکن علمی کردن و استدلال و برهان آوردن در مبانی انقلاب موجب استحکام روحیه انقلابی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق محمدی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه انقلابی ماندن حوزه یکی از دغدغه‌های بسیار مهم اخیر مقام معظم رهبری بوده است، گفت: انقلابی بودن همان‌طور که در حدوث انقلاب نقش ویژه‌ای داشت همان‌طور نیز در بقا انقلاب نقش بسیار ویژه‌ای دارد.

وی بیان کرد: انقلابی بودن حوزه حتی از انقلابی بودن مردم مهم‌تر است چراکه همان‌طور که رهبری فرمودند اگر حوزه انقلابی نداشته باشیم دانشگاه انقلابی نخواهیم داشت و در واقع مردم انقلابی نیز نخواهیم داشت.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه با اشاره به اینکه شاخصه‌ها و ملاک‌های حوزه انقلابی باید تبیین شود، گفت: علمی نمودن اصول و مبانی اصیل انقلاب بسیار مهم است؛ شعاری برخورد کردن در مواردی لازم است ولیکن علمی کردن و  استدلال و برهان آوردن در مبانی انقلاب موجب استحکام روحیه انقلابی خواهد شد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال مسئله ولایت‌فقیه که رکن رکین انقلاب است باید به خوبی تبیین شود و استدلالی و برهانی به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با بیان اینکه ایجاد نشاط انقلابی در حوزه‌های علمیه بسیار مهم است، گفت: برای حفظ انقلابی بودن حوزه‌های علمیه تا آنجا که ممکن است باید جذب حداکثری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای حفظ انقلابی بودن حوزه باید راهکارها و راهبردهایی تبیین شود، تصریح کرد: باید همایش‌ها و نشست‌های علمی برگزار شود و در این همایش‌ها و نشست‌ها موارد انقلابی بودن حوزه مورد بررسی قرار گیرد و در اختیار حوزویان گذاشته شود.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه زیرساخت‌های حوزه انقلابی باید تبیین شود، گفت: اسلام آمریکایی، لیبرالی و ابوسفیانی و اسلام عرفان‌های کاذب و تکفیری که متأسفانه اکنون سایه شوم آنها گسترده شده است به وسیله انقلابی ماندن حوزه از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha