یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
لویی رافائل اول ساکو، اسقف اسقف کلیسای کاتولیک‌های عراق

حوزه/ اسقف ساکو در پیام خود از رهبران مذهبی خواست تا برای گسترش فرهنگ مداری و تقویت ارزش‌های ملی، تلاش کرده و از تمامی اشکال افراط گرایی دوری گزینند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، لویی رافائل اول ساکو، اسقف اسقف کلیسای کاتولیک‌های عراق، بعد از ظهر روز گذشته مراسم دعایی را در بغداد برای برقراری صلح در عراق، سوریه و ناحیه خاورمیانه برگزار کرد.

او در سخنانش در این مراسم اعلام کرد که سالگرد جشن رحمت مسیحیان و همچنین ماه مبارک رمضان، که زمان عبادت و روزه‌داری ست فرصتی برای اصلاح دیدگاه‌ها و انتخاب مسیرهای رسیدن به صلح و آشتی و ایجاد اعتماد متقابل هستند. او در پیام خود از رهبران مذهبی خواست تا برای گسترش فرهنگ مداری و تقویت ارزش‌های ملی تلاش کرده و از تمامی اشکال افراط گرایی دوری گزینند.

این مراسم دعای میان ادیانی به مناسبت پایان ماه ماریان در کلیسای کاتولیک کوئین روزاری در بغداد برگزار شد و رهبران مذهبی مسیحی، شیعه، اهل تسنن، ایزدی‌ها و صابئین، همچنین دیپلمات‌ها و بعضی اعضای مومن ادیان مختلف در آن حضور داشتند. اما مسئولین حکومتی به دلایل امنیتی در این مراسم شرکت نکردند. مراسم برگزاری دعا را اسقف به همراه یکی از رهبران شیعه و اهل تسنن برگزار کرد تا نشانه‌ای از اتحاد میان ادیان باشد.

رهبران مسلمان نیز  به اهمیت صلح و آشتی برای تقویت همزیستی در عراق تاکید کردند. در پایان این مراسم نیز هر یک از رهبران در حرکتی نمادین شمع صلحی را در این کلیسا روشن کردند.

اسقف ساکو در پیام خود گفت: من در آغاز به تمام کسانی که در این مراسم دعا ما را همراهی می‌کنند خوشآمد‌گویی گرمی گفته و ما از حضور همگی شما در این مکان بسیار شادمان هستیم. ما قصد داریم دعایی قلبی برای برقراری صلح در کشورمان و منطقه داشته باشیم.

من همچنین به اهمیت خواندن دعا در این زمانه بحرانی که مردم ما در عراق، سوریه و منطقه خاورمیانه از جنگ رنج می‌برند تاکید می‌کنم چرا که دعا به آرام کردن آتشفشان بی‌قرار مبارزات درونی ما کمک می‌کند. ذهن و قلب کسانی را که در این وقایع روزانه زندگی می‌کنند تغییر می‌دهد. به ما شادی و فروتنی اعطاء کرده و ما را قادر به کمک کردن و نرمش برخورد با دیگران می‌کند.

اسقف ساکو در ادامه گفت: از آنجایی که ما سالگرد جشن رحمت را برگزار می‌کنیم و به ماه رمضان نیز نزدیک است، ماهی که هم‌وطنان مسلمان ما به روزه داری، عبادت و توبه پرداخته و با شفقت و مهربانی به سوی کسانی که رنج می‌برند زندگی می‌کنند، این فرصتی مناسب برای اصلاح برداشت‌های غلط، روابط و انتخاب مسیر صلح و آشتی و ایجاد اعتماد متقابل است. ما مسئولیت انسانی و مذهبی را در این شرایط غم انگیز به عهده داریم و همه ما در حضور خداوند با حرکتی سریع و اعتماد به نفس بالا، تلاش‌هایمان را برای گسترش فرهنگ تحمل، عشق، صلح و دوستی با یکدیگر متحد ساخته و ارزش‌های متعلق به این ملت چندفرهنگی را تعمیق ببخشیم.

همچنین باید از تمامی اشکال مرگبار افراط‌گرایی دوری گزینیم، خصوصا اینکه قوانین الهی در تمامی ادیان خواستار برپایی عدالت در میان مردم و از بین بردن سرکوب و تبعیض در جامعه هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha