یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ سنت پیاده‌روی به سمت حرم امام(ره) یاد امام را زنده می‌کند و زنده کردن یاد امام(ره) یعنی زنده کردن یاد دین و یاد امام حسین(ع).

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله مصباح یزدی عصر امروز در دیدار با دانشجویان مجتمع دانشگاهی حضرت امیرالمؤمنین(ع) نیروی زمینی سپاه در اصفهان و بسیجیانی از سراسر کشور که  عازم  حرم مطهر امام راحل هستند گفت: حرکت شما سنت مبارکی است و امیدواریم این سنت پابرجا باشد تا یاد و خاطره امام برای همیشه زنده بماند.

ایشان با اشاره به اینکه وقتی چیزی مظهر چیز با ارزش دیگری شد خود آن ارزش پیدا می‌کند، بیان کرد: خانه پیامبر خدا (ص)، خانه اهل‌بیت(ع) و حتی خانه علما چون انسان را یاد آن افراد می‌اندازد، دارای ارزش می‌شود؛ علما زندگی خود را وقف دین کرده‌اند و وقتی آنها را می‌بینی دین را می‌بینی.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه امام خمینی (ره) در عصر ما بیش از همه خدا را به مردم معرفی کرد و مردم را به یاد خدا انداخت، گفت: امام خمینی(ره) در این عصر ارتباطش با خدا بیش از همه مردم بود و زندگی خود را وقف ترویج دین خدا کرد.

ایشان با اشاره به اینکه احترام به امام خمینی(ره) احترام به خدا و دین خدا است، افزود: حرکت شما در پیاده روی به سمت حرم امام(ره) انجام می‌دهید بسیار مبارک، عاقلانه، حکیمانه و عاشقانه است و برای هر قدمی که برمی‌دارید ثواب بی‌شماری برای شما نوشته می‌شود.

آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: همان‌طور که امام(ره) دین را زنده کرد شما دارید امام را زنده می‌کنید، زنده کردن یاد امام یعنی زنده کردن یاد دین و یاد امام حسین(ع).

ایشان بیان کرد: این سنتی که شما آن را ادامه می‌دهید و به امید خدا تا ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) ادامه یابد، یاد امام و دین را زنده نگه می‌دارد و در ثواب هرکسی که در آینده از نور اسلام بهره مند می‌شود شریک خواهید بود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: عده‌ای در طول تاریخ وظیفه دارند که تاریخ به درستی به نسل بعدی منتقل کنند و آن کاری که شما انجام می‌دهید انتقال درست تاریخ به نسل‌های بعدی است.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha