یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام صالحی خوانساری در مراسم بزرگداشت قیام ۱۵خرداد

استاد و پژوهشگر حوزه گفت: اگر اهل ایمان و اهل دانش باشیم، خدا ما را تنها نخواهد گذاشت؛ خداوند محبوبیت انسان های حکیم را در دل دیگران قرار می دهد، همانطور که محبوبیت امام خمینی(ره) و جانشین خلف ایشان، مقام معظم رهبری در دل همه انسان های مؤمن قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ،‌ حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری شب  گذشته در آیین بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و شهدای 15 خرداد که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: قرآن کریم بیان می دارد، انسانی که بین ایمان و علم جمع کرد، حکیم می شود. ایمان و علم دو بال است که انسان به وسیله آن می تواند به سوی خدا پرواز کند.
استاد و پژوهشگر حوزه ادامه داد: سخنان انسان حکیم، مانند تیری است که به مرکز نشانه بنشیند، این شخص کار و سخنش به جا  و تأثیرگذار است.
وی درباره امام خمینی(ره) گفت: ایشان علم و ایمان را به خوبی جمع کرد و آن را به همگان نشان داد. امام خمینی(ره) به همگان نشان دادند که به درجه حکمت رسیده اند. واکنش ایشان به تصویب قوانین مجلس زمان شاه علیه ملت ایران اقدامی بود که از حکمت ایشان سرچشمه می گرفت، امام خمینی(ره) به این نتیجه رسید که این شاه باید برود و حاکم اسلامی با قوانین دینی بر سر کار بیاید.
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با اشاره به تبعید امام خمینی(ره) پس از سخنرانی ایشان علیه تصویب قانون کاپیتولاسیون به کشورهای مختلف گفت: در این مدت که امام در ترکیه، عراق و فرانسه بود، بسیاری نزد ایشان آمدند و گفتند که تغییر حکومت در ایران امکان ناپذیر است، ولی امام بر حرف خود که از حکمت عمیقشان سرچشمه می گرفت، اصرار داشتند و سرانجام نیز این اتفاق افتاد.
وی در ادامه افزود: اگر اهل ایمان و اهل دانش باشیم، خدا ما را تنها نخواهد گذاشت؛ خداوند محبوبیت انسان های حکیم را در دل دیگران قرار می دهد، همانطور که محبوبیت امام خمینی(ره) و جانشین خلف ایشان، مقام معظم رهبری در دل همه انسان های مؤمن قرار دارد.
استاد و پژوهشگر حوزه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) گفت: سخنان مقام معظم رهبری در حرم امام خمینی(ره) تمام وظایف دولت و ملت را بیان کردند که توجه به این فرمایشات برای اصلاح شدن جامعه ضروری است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha