دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام مقری امام جمعه نیشابور

حوزه/ امام جمعه نیشابور گفت: انتظار امروز مردم این است که حوزه های علمیه نسبت به نیازهای اقتصادی، سیاست، اخلاق، خانواده پاسخگو باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین مقری، امام جمعه نیشابور در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در گفتگو با خبرگزاری حوزه، درباره وظیفه حوزه های علمیه نسبت به قرآن کریم، گفت: رسالت انحصاری حوزه های علمیه تبیین و بیان آموزه های قرآن است که با وجود فعالیت در موضوع های مختلف علمی، قرآن مرجع همه این دانش ها و معارف است.

وی اظهار داشت: حوزه های علمیه باید شاهد و ناظر بر جامعه باشند و شرایط، زمان، نیازمندی ها، نقطه قوت، خلاها، تهدیدهارا به صورتی درست بشناسند.

حجت الاسلام و المسلمین مقری افزود: با توجه به اینکه معتقدیم که قرآن می تواند پاسخگوی همه امور زندگی باشد، حوزه های علمیه می بایست آن را از قرآن استخراج کنند.

وی با تاکید بر اینکه توقع و انتظار امروز مردم این است که حوزه های علمیه نسبت به نیازهای اقتصادی، سیاست، اخلاق، خانواده پاسخگو باشند، ابراز داشت: جامعه اسلامی است و توقع آنان نسبت به تامین نیازمندی هایشان با قرآن، به جا و درست است.

امام جمعه نیشابور با بیان اینکه قرآن همه نظام آفرینش و یک حقیقت منحصر به فرد است، گفت: بر اساس آیه « فَمَاذَا بَعْدَ ٱلْحَقِّ إِلَّا ٱلضَّلَٰلُ» اگر بعد از قرآن چیزی در نظر گرفته شود، جز گمراهی، سردرگمی، سقوط و هلاکت قابل تصور نیست.

وی با اشاره به این مطلب که قرآن برای ما مسلمانان نه تنها کتاب هدایت است، بلکه مبنای همه باورها و اعتقادهاست، اظهار داشت: این کتاب الهی تنها کتابی است که خودش را ثابت می کند و نشان می دهد که چیزی جز کلام الهی نیست و هر چه در آن نوشته شده، شهادت خداست.

امام جمعه نیشابور توضیح داد: این امر به معنای آن است که نسبت به باورهای ما در گذشته، حال و آینده، خدا شاهد می باشد و به طور مثال اگر معتقدیم که برزخ و قیامتی وجود دارد، خدا به آن شهادت داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha