شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جو کاکس

حوزه/ به گفته مدیر گروه مبارزه با اسلام‌هراسی واچ داگ، "جو کاکس" قصد داشته در اواخر ماه جاری گزارشی از همکاری‌های خود با این گروه را به پارلمان انگلیس ارائه دهد. این گروه مسئولیت محاسبه حملات ضداسلامی را به عهده دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، جو کاکس نماینده پارلمان بریتانیا که پنج شنبه هفته گذشته در یک حمله تروریستی در خارج از دفترش به قتل رسید، قصد داشته درباره افزایش ظهور اسلام‌هراسی، خصوصا نسبت به زنان در کشور انگلیس هشدار دهد.

به گفته مدیر گروه اسلام‌هراسی واچ داگ، جو کاکس قصد داشته در اواخر ماه جاری گزارشی از همکاری‌های خود با این گروه را به پارلمان انگلیس ارائه دهد. این گروه مسئولیت محاسبه حملات ضدمسلمانان را به عهده دارد. مطالعات انجام شده توسط این گروه به این نتیجه رسیده بود که حملات اسلام‌هراسی در انگلستان در سال 2015 نسبت به سال قبل از آن 80% افزایش یافته‌اند.

فیاض مغول موسس و مدیر این گروه روز یکشنبه گفت: او با ما ملاقاتی داشت تا درخصوص چگونگی گزارش حملات اسلام‌هراسی به ویژه درباره زنان در حوزه انتخاباتی خود صحبت کند. ما امیدوار بودیم او بتواند تاثیر این وضعیت روی زنان مسلمان را برجسته کند. خصوصا اینکه آن‌ها به دلیل حجاب بیشتر هدف قرار می‌گیرند و اکثریت برخوردها در خیابان با زنان بوده است و او می‌خواست به این مسئله بپردازد.

این گزارش آخرین سری سالانه درباره شیوع حملات اسلام‌هراسانه بوده است. مغول اضافه کرد: مطالعات انجام شده براساس داده‌های این سازمان و 3 نیروی پلیس بوده. این سازمان هزار و صد حمله تروریستی در سال 2015 ثبت کرده که نسبت به سال قبل از آن 80% افزایش داشته‌اند. نیروهای پلیس نیز 1 هزار و 200 برخورد اسلام‌هراسانه گزارش دادند که سازمان داگ‌واچ آن را به برآورد ملی تعمیم دادند. به گفته مغول بسیاری از حملات اسلام‌هراسانه در انگلیس هرگز گزارش نشده‌اند.

به گفته خبرگزاری‌ها کاکس ویدئویی ضبط کرده بود که در آن به گفتگوهایش با اعضای این سازمان اشاره می‌کند. او در این ویدئو می‌گوید که آن‌ها درباره مقابله با اسلام‌هراسی با او در تماس بوده‌اند و وضعیت به جایی رسیده است که در حوزه نمایندگی او بسیاری از زنان جوان در خیابان احساس امنیت نمی‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha