یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جمعه الوداع در پاکستان چگونه است؟

حوزه/ در آخرین جمعه ماه رمضان در پاکستان، مسلمانان همبستگی و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان می‌دهند و راهپیمایی‌های روز قدس در سرتاسر شهرهای پاکستان به حرکت درمی‌آیند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، با نام جمعه الوداع، 1 جولای مصادف با 25 ماه رمضان در اقصی نقاط دنیا برگزار می‌شود. در این میان در کشور پاکستان میلیون‌ها روزه‌دار آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را در مساجد این کشور با شور و اشتیاق مذهبی گرامی می‌دارند و مساجد کوچک و بزرگ در تمام کشور برای این روز عزیز چراغانی می‌شوند و فضای مسجد برای پذیرش تعداد زیاد نمازگزاران آماده‌سازی می‌شوند.

در پایتخت پاکستان بزرگترین گردهمایی جمعه الوداع در مسجد فیصل برگزار خواهد شد. به علاوه ترتیبات امنیتی ویژه نیز برای تضمین امنیت نمازگزاران در داخل مساجد در نظر گرفته‌ شده‌اند.

در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در پاکستان، مسلمانان این کشور با برگزاری روز قدس، همبستگی و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان می‌دهند و راهپیمایی‌های روز قدس در سرتاسر شهرهای پاکستان به حرکت درمی‌آیند.

روز قدس در آخرین جمعه رمضان به منظور محکوم کردن اشغال سرزمین‌های فلسطین به دست رژیم صهیونیستی انجام شده و نیروهای پلیس اسلام‌آباد با استقرار تدابیر امنیتی شدید سعی می‌کنند از هر گونه حادثه‌ای در این روز جلوگیری کنند.

شورای علمای پاکستان این روز را با عنوان روز «تهافت الحرمین شرفین الاقصی» اعلام کرده‌اند. آن‌ها به علاوه همایشی به مناسبت گرامیداشت شایسته این روز تدارک دیده‌اند. در مساجد همچنین نماز‌های ویژه‌ای برای آزادی فلسطین و استقلال کشمیر خوانده می‌شوند.

برپایه این گزارش به نقل از dnd.com.pk، جمعه الوداع همچنین از اهمیت والایی برخوردار است زیرا مقدمه خروج از ماه مبارک رمضان و منادی پایان گرفتن برکات الهی محسوب شده و حضرت محمد (س) نیز بر قداست این روز تاکید کرده‌اند.

علما و رهبران مذهبی، مسلمانان کشور را به تلاش برای ایجاد اتحاد در دنیای اسلام سوق می‌دهند. و به اهمیت حفظ وحدت و همبستگی‌های فرقه‌ای تاکید کرده و مردم را از عناصر افراط‌گرایی که می‌خواهند با ایجاد دشمنی و نفرت در میان پیروان مکاتب فکری مختلف تفرقه بیاندازند برحذر می‌دارند. چرا که اتحاد تنها پاسخ برای مقابله با چالش‌های کنونی جامعه اسلامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha