یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رضا حاجی آقایی - مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) دماوند

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان دماوند، از تحصیل ۹۰ طلبه در پایه های اول تا ششم در این مدرسه و پذیرش ۲۰ طلبه جدید در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ خبر داد.

حجت الاسلام رضا حاجی آقایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به تدابیر اندیشیده شده در مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان دماوند برای سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: هر ساله و بعد از امتحانات خردادماه، سال تحصیلی جدید به فاصله بسیار کمی آغاز می‌شود و دلیل آن نیز هوای خنک شهرستان دماوند در فصل تابستان است. 

وی افزود: به دلیل فوق، معمولا سال تحصیلی مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان دماوند، طولانی‌تر از سایر مدارس علمیه کشور است، اما امسال با تغییر برنامه، استثنائاً، بعد از فعالیت مدرسه تا ۱۵ ماه رمضان، مدرسه تعطیل شد تا ۱۵ مردادماه یعنی ۱۵ روز زود‌تر از آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه سراسر کشور، افتتاحیه سال تحصیلی جدید را برگزار کنیم. 

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان دماوند در مورد تعداد طلاب مشغول به تحصیل این مدرسه علمیه گفت: در مجموع ۹۰ طلبه این مدرسه، پایه‌های اول تا ششم حوزه را می‌گذرانند. 

وی خاطرنشان کرد: حدود یک سال است که درخواست مجوز تدریس پایه ۷ حوزه،‌ برای مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان دماوند را داده‌ایم که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران با این درخواست موافقت کرده و فقط منتظر جواب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور در شهر قم هستیم؛ البته در سال تحصیلی جدید، تعدادی طلاب پایه ۷ و پایه ۸ را به صورت میهمان از مدارس دیگر جذب کرده‌ایم. 

حجت الاسلام حاجی آقایی در خصوص تعداد طلاب جدیدالووردی که قرار است در سال تحصیلی جدید توسط مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان دماوند جذب شوند، گفت: هنوز مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران این تعداد را به ما اعلام نکرده؛ بر خلاف سال‌های گذشته که به ما لیستی از داوطلبین ارائه می‌شد و خودمان مصاحبه و گزینش را انجام می‌دادیم، اما امسال این کار به صورت متمرکز در تهران انجام می‌شود و خود آنان در مدیریت استان، کار گزینش و مصاحبه را ترتیب می‌دهند و در ‌‌نهایت لیست نهایی را به ما ابلاغ خواهند کرد.

وی افزود: به هر ترتیب ما امسال آمادگی جذب ۲۰ طلبه جدیدالوورود را به مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان دماوند داریم که این موضوع را به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران نیز ابلاغ کرده‌ایم. 

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان دماوند، از فعالیت ۸ استاد حوزه در این مدرسه علمیه خبر داد و گفت: امسال بناداریم ۲ استاد دیگر به تعداد اساتید مدرسه اضافه کنیم که با انجام این کار، تعداد اساتید این مدرسه علمیه به ۱۰ تن افزایش خواهد یافت. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از جذابیت‌های مدرسه علمیه امام صادق(ع)، حضور حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در ایام بهار و تابستان در شهرستان دماوند است، چرا که طلاب و اساتید این مدرسه علمیه، هر هفته پنج شنبه‌ها در درس اخلاق ایشان و جمعه‌ها در مجلس ذکر اهل بیت(ع) که در منزل شخصی این مرجع تقلید در دماوند برقرار است، حاضر می‌شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha