شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علیرضا پیروزمند

حوزه/ عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی، فرارسیدن عید سعید فطر را جشن بازگشت به فطرت الهی انسان توصیف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پیروزمند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که عید سعید فطر یکی از مشترکات وحدت آمیز میان امت اسلامی است، اظهار داشت: ما در دعای قنوت نماز عید فطر می خوانیم که خداوند این عید مبارک را برای من مایه ذخیره، شرافت و کرامت قرار دهد.

وی افزود: چنین تعبیری نشان دهنده آن است که این عید یک مناسبت که به صورت دفعی پدید آمده و تمام می شود نیست بلکه گنجینه ای است که مومنین در طول سال می توانند از آن بهره برداری لازم را داشته باشند.

این محقق حوزه و دانشگاه بیان داشت: در واقع ما پس از یک ماه حضور در مهمانی خدا که در آن به توبه و انابه و استغفار می پردازیم، جشن بازگشت به فطرت الهی خویش را برگزار کرده و از این حیث از خدای متعال تشکر می کنیم که با عبادات مخلصانه ، زمینه استغفار را در ما پدید آورده و مایه کسب آبرو برای ما شده است.

وی گفت: طبعاً مثل هر شی ارزشمندی اگر به درستی از آن استفاده نشود فرسوده می شود و یا ممکن است در صورت عدم حفاظت لازم به سرقت برود و لذا باید مراقب باشیم که این گوهر به دست آمده در وجودمان را به خوبی مراقبت و حراست کنیم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: از سویی همواره باید آگاه و هوشیار باشیم که شیطان در کمین ما نشسته است و ما باید این نورانیت حاصل شده در رمضان را در خود حفظ و تقویت کنیم تا در مقابله با وسوسه های شیطانی و نفس اماره به راه خطا و گناه نرویم.

وی در خاتمه افزود: آنچه مهم است این که جوانان عزیز و به طور کلی همه مردم ما زمینه های ارتباط با خدا در قالب قرائت قرآن، دعا و مناجات و استغفار را کماکان در درون خود حفظ کنند و این حالات معنوی را استمرار ببخشند تا ان شاءالله به حصن حصینی تبدیل شود و باعث نورانیت مضاعف و در نهایت سعادت دنیوی و اخروی آنها گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha