جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رضوی اردکانی

حوزه/ اگر روز عید فطر و اعمالش را درست بفهمیم می بینیم که با نماز خواندن و هم صدا شدن میلیون ها مسلمان، لرزه بر اندام استکبار جهانی می افتد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به اینکه عید فطر یکی از اعیاد بزرگ ما مسلمانان است، بیان کرد: عید فطر به معنای فطور، صبحانه و گشایش است و در روز عید فطر روزه گرفتن حرام است.

مسئول مدرسه علمیه اهل بیت(ع) شیراز، با عنوان اینکه ماه رمضان دعوتی است از جانب خداوند برای انسانها تا بتوانند به معنای حقیقی به خویشتن بازگردند، افزود: فطر سپاس نعمتی است که خداوند در ماه رمضان نازل کرده است.

امام جمعه موقت شیراز، عید فطر را هدیه ای الهی و عید پاکیزگی دانست و گفت: همه عبادات به شکرانه بندگی خداوند است؛ رمضان از فرصت هایی است که عبادات پاداش بیشتری دارند؛ لذا اگر کسی توفیق پیدا کند که به بهترین نحو این ماه را سپری کند عید باشکوه فطر برایش حلاوت بسیاری دارد.

وی، تکبیر گفتن مسلمانان را اظهار قدرتی در برابر ظالمان دانست و تأکید کرد: اگر روز عید فطر و اعمالش را درست بفهمیم می بینیم که با نماز خواندن و هم صدا شدن میلیون ها مسلمان، لرزه بر اندام استکبار جهانی می افتد.

وی در انتها با اشاره به اهمیت پرداخت زکات فطریه تصریح کرد: پرداخت فطریه یک فریضه الهی است که ایثار، انفاق و مدد به همنوعان محروم جامعه است که این اعمال سبب آمرزش انسان ها می شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha