شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام بلک ، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: نماز عید فطر از باشکوه ترین اجتماعات مسلمانان است.

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نماز عید فطر را یکی از پرجمعیت‌ترین اجتماعات مسلمانان دانست و تصریح کرد: این نماز قطعاً و مسلماً هم نقشی عبادی داشته و هم سیاسی! عبادی از این نظر که خداوند رحمت و برکات خود را در ماه مبارک رمضان بر بندگان نازل کرده و این نماز تکمیل‌کننده آن است و از نظر سیاسی هم بدین معناست که مسلمانان همیشه و همواره یک در خط و صف بوده و هیچ‌گاه اجازه تفرقه و نفاق بین یکدیگر را نمی‌دهند؛ چراکه رمضان! ماه بندگی همه مسلمانان عالم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، با بیان این‌که ماه رمضان دو فریضه تکمیلی دارد، گفت: روزهای پایانی ماه رمضان، وقتی‌که انسان می‌خواهد از آن ماه عظیم خارج شود، با همه فضایلی که در این ماه کسب کرده، دو بخش تکمیلی «زکات روزه» و دیگری «نماز عید سعید فطر» از جهت فضیلت و آثار روزه‌داری‌اش دارد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نماز عید فطر به‌صورت متمرکز در منطقه پادادشهر اهواز، گفت: از سال گذشته مقرر شد نماز عید فطر، زیر آسمان و در اتوبان آیت‌الله بهبهانی برگزار شود که امسال نیز این نماز با شکوه در حدفاصل فلکه پاداد تا بلوار آیت‌الله بهبهانی، برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام بلک  با بیان این‌که نماز عید فطر در همه اقصا نقاط استان خوزستان برگزار می‌شود، اذعان داشت: حقیقتاً با توجه به گستردگی برگزاری نماز عید فطر، آمار دقیقی از تعداد نقاطی که نماز عید فطر در آنجا برگزار می‌شود، در اختیار نداریم اما فی المجموع این نماز پرفضیلت در همه مساجد، مصلی ها و مراکز پرجمعیت شهری و روستایی برپا می‌شود.

وی در پایان گفت: إن شاءالله اعمال و عبادات همه خوزستانی‌هایی که در گرمای شدید هوا روزه گرفتند، مورد قبول درگاه حق قرار گرفته باشد و امیدواریم سالی معنوی را در پیش داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha