شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علی اسلامی - خبرگان رهبری

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: وجود و تردد بانوان بدحجاب در سطح ادارات دولتی به هیچ وجه زیبنده و شایسته نظام اسلامی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»ضمن گرامیداشت 21 تیرماه ، روز ملی عفاف و حجاب که اشاره به واقعه خونین مسجد گوهرشاد دارد ، اظهار داشت: اعتقاد و التزام عملی به مساله عفاف و حجاب یک دستور مسلم شرعی است که خود دارای آثار و برکات فراوان فرهنگی و اجتماعی به ویژه از منظر تقویت آرامش و امنیت اخلاقی و روانی می باشد.

وی همچنین افزود: در واقع خدای متعال بنابر مصلحت بشر، احکامی را وضع کرده و دستوراتی داده که ما ملزم به اطاعت از آن ها هستیم و در این میان نیز قطعاً رعایت حجاب و عفاف نیز جزو ضروریات دین مبین اسلام است.

استاد حوزه علمیه قم ضمن انتقاد از برخی کم توجهی ها در سطح مسئولان نسبت به این موضوع بسیار مهم فرهنگی و اجتماعی گفت: متاسفانه برخی از متولیان و مسئولان در قضیه مقابله با بدحجابی عملکرد مناسب و قابل دفاعی نداشته اند و حال آن که نسبت به این موضوع به مراتب بهتر می توانستند عمل کنند به طوری که امروز شاهد به ثمر نشستن خروجی های آن در فضای کلی جامعه باشیم.

وی ادامه داد: یکی از کارهای مهمی که باید در این رابطه انجام داد، اصلاح وضع کلی نهادها و ادارات دولتی است به گونه ای که دست کم شاهد وجود افراد بدحجاب و بی مبالات نسبت به این اصل مهم اسلامی در اماکن و اداراتی که از بیت المال ارتزاق می کنند ، نباشیم.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی خاطرنشان کرد: اساساً این انتظار به حق از مسئولان نهادها و سازمان های دولتی می رود که به صراحت اعلام کنند هر کس می خواهد در وزارتخانه ها و بانک ها و دیگر جاها استخدام شود ، می بایست شرایط لباس و پوشش و ظاهر را در اندازه ای که اسلام گفته و از ما خواسته شده، رعایت کنند.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha