دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی

حوزه/نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ شهادت در کشور گفت: مقاومت در برابر دشمنان مهمترین درس مکتب عاشورا و فرهنگ شهادت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از  قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، امروز در مراسم یادواره شهدای فروردین ماه شهرستان تاکستان به نقش ارزشمند و تاثیر گذار رزمندگان، ایثارگران و جانبازان در طول 8 سال دفاع مقدس که برگرفته از سیره اهل بیت(ع) بود، اشاره کرد و گفت: ویژگی بارزی که ائمه معصومین (ع) دارند این بود که خیلی به مستمندان و مستضعفین کمک می کردند و در مقابل آنها متواضع بودند، لذا باید سیره وروش این ائمه معصومین را در زندگی به کار ببندیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، به مسئله شهادت در جامعه اسلامی پرداخت و بیان داشت: شهادت از برترین واژه های فرهنگ اسلامی و از مقدس ترین مفاهیم است.

این استاد حوزه ادامه داد: دست آورد اساسی امام خمینی (ره) در رهبری انقلاب اسلامی، احیا اسلام ناب محمدی(ص) و نهادینه سازی فرهنگ شهادت و ایثارگری بود.

وی با اشاره مهمترین درس عاشورا، گفت: عاشورا درس شهادت را به همه نسل ها و آیندگان آموخت و به همگان فهماند که برای امور دینی و مادی نباید دست از اسلام و قر آن برداشت، بلکه باید ایستاد و مقابله کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha