یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
اتومبیل نمایشگاه اسلامی سیار به شهرهای کانادا سفر می‌کند

حوزه/۶ مسلمان از کشورهای مختلف چرخ‌های نمایشگاه سیار اسلامی را به راه انداختند و هدف این مسافرت آموزش مردم کانادا درباره معنای حقیقی اسلام است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از atlantic.ctvnews، در تابستان امسال یک نمایشگاه اسلامی سیار در شهرهای مختلف کانادا سفر کرده و پیام مثبت اسلام را مسیر خود به مردم ارائه می‌دهد. هدف این کمپین سیار از بین بردن سوءتفاهمات درباره مذهب و فرهنگ اسلامی با ارائه آموزش اسلامی به جامعه است. سفر 40 روزه این کمپین از سنت جانز در کانادا آغاز شده و در ایالت ویکتوریا پایان خواهد یافت.

6 مسلمان از کشورهای مختلف و با پیشینه‌های متفاوت چرخ‌های این نمایشگاه سیار را به راه انداختند و هدف این مسافرت آموزش مردم کانادا درباره معنای حقیقی اسلام است.

فرهاد غفار یکی از اعضای این نمایشگاه سیار می‌گوید: ما می‌خواهیم مردم با چهره خوب و چهره حقیقی اسلام آشنا شوند. اسلام یک مذهب بسیار صلح طلب و دوست داشتنی است. شعار ما این است: تعالیم اسلام به ما می‌گوید که به همه عشق بورز و نفرت در دل نداشته باش.

اعضای گروه معتقدند که مذهب‌شان توسط تروریست‌ها، یعنی کسانی که به اسم اسلام اعمال غیرانسانی مرتکب می‌شوند ربوده شده است.

جیمز سینکلر، اهل نوا اسکوشیا که به دین اسلام گرویده است با بیان اینکه سوءتفاهمات این تصور را ایجاد کرده‌اند که اسلام با تروریسم مرتبط است، می‌گوید: بیش از 1.6 میلیارد مسلمان در جهان وجود دارد و کمتر از 1 هزارم آن‌ها را افراط‌گرایان تشکیل می‌دهند. در این میان مسلمانان صلح طلب و دوست داشتنی که بدون صدمه زدن به دیگران یا هر گونه افراط‌گرایی به اعمال دینی‌شان می‌پردازند  مجبور شده‌اند با این حقیقت دست و پنجه نرم کرده و اساسا مسئولیت رفتار تروریسم‌ها بر دوش آن‌ها افتاده است!

جمال بداوی نیز که زندگی خود را به آموزش اسلام به دیگران، همچنین خواندن و نوشتن دینی اختصاص داده است می‌گوید: مشکل اینجاست که بعضی از مردم بدترین افراد را با بهترین افراد در جامعه اسلامی مقایسه می‌کنند در حالی که اسلام آموزه‌های خالص قرآنی است.

مسلمانانی که پشت اتومبیل نمایشگاه سیار سوار هستند با هرکس که به سخنانشان گوش دهد درباره اسلام سخن می‌گویند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مخمدرضا شادنام IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    از شما بعید است. توی عکستان نگاه کنید. این مربوط یه تبلیخ فرقه ضاله احمدیه است.