یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دانش آموزان مسلمان کانادایی  که اجازه نماز خواندن در مدرسه نداشتند!

حوزه/ مدرسه‌ای خصوصی که اجازه نماز خواندن به دانش آموزان مسلمان نداده بود، در دادگاه آلبرتا مقصر شناخته شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thestar.com، مدرسه‌ای خصوصی که اجازه نماز خواندن به دانش آموزان مسلمان نداده بود، در دادگاه آلبرتا مقصر شناخته شد.

 کمیسیون حقوق بشر آلبرتا در سال 2015 آکادمی وبر در شهر کلگری واقع در کانادا را به دلیل نشان دادن تبعیض علیه دانش آموزان مسلمان مقصر دانسته و جریمه 26 هزار دلاری برای این مدرسه در نظر گرفته بود.

در سال 2011 به دو دانش آموز مسلمان با نام‌های سرمد امیر و نامان صدیقی گفته شده بود که اجازه نماز خواندن ندارند. با این حال این دو دانش آموز مخفیانه نماز می‌خواندند و گاهی نیز برای خواندن نماز در زمستان‌های پربرف به خارج از کلاس درس می‌رفتند.

این مدرسه پیشتر مدعی شده بود که هیچ مکانی برای برگزاری نماز این دانش آموزان ندارد. با این حال در پی اعلام حکم دادگاه، نیل وبر مدیر این مدرسه گفته بود: هدف ما این بود که دانش آموزان را از هر گونه فعالیت مذهبی در مدرسه دور نگه داریم تا به درس‌شان برسند!

قاضی گلن پولمن در این باره گفت: مدارس دولتی و خصوصی موظف به پایبندی به قوانین حقوق بشر در ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان هستند.

سید سهروردی روحانی شورای اسلامی کلگری در این باره گفت: گناه این پسران جوان تنها انجام اعمال دینی بوده و باید به حقوق آن‌ها احترام گذاشته می‌شد. آن‌ها هیچ اختلال و مزاحمتی برای دیگران نداشتند و تنها می‌خواستند عبادت کنند. ما باید در این کشور به حقوق شهروندان‌مان احترام بگذاریم و آن‌ها حق عبادت و نماز خواندن داشته باشند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha