شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فستیوال مسلمانان در انتاریو، ترویج فرهنگ مسلمانان کانادایی

حوزه/ «فستیوال مسلمانان»، بزرگترین جشنواره اسلامی آمریکای شمالی برای بیستمین سال پیاپی با حضور بیش از ۲۵ هزار بازدید کننده در انتاریو برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، بزرگترین جشنواره اسلامی آمریکای شمالی با عنوان «فستیوال مسلمانان» این هفته به تورنتوی کانادا رفته و برای بیستمین سال پیاپی با حضور بیش از 25 هزار بازدید کننده برگزار می‌گردد.

سانا خواجه، نماینده روابط رسانه ای فستیوال اسلامی در این باره گفت: هدف این جشنواره به نمایش گذاشتن فرهنگ پر جنب و جوش، سرگرمی، کمدی و سبک پوشش منحصر به فرد مسلمانان کانادا است. این رویداد همجوشی فرهنگی منحصر به فردی را به نماش می‌گذارد که ترکیبی از سنت‌های اسلامی و روش زندگی کانادایی می‌باشد که در هیچ جشنواره دیگری دیده نمی‌شود. شرکت کنندگان از پیشینه‌ها و گروه‌های سنی مختلف نیز از آن استفاده می‌برند.

از ویژگی‌های بارز این جشنواره که 27-28 آگوست برگزار می‌گردد، حضور هنرمندان محلی و بین‌المللی، کنسرت‌ها، استند آپ کمدی، کارگاه‌های آموزشی، نمایش فیلم سینمایی و مستند است.

به گفته سانا از دیگر موضوعات این جشنواره پذیرایی از خانواده‌های پناهندگان سوریه است که به تازگی به این کشور آمده‌اند تا کودکان پناهجویان بتوانند پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، در تفریحات و سرگرمی‌های مفرح شرکت کنند.

سانا در ادامه گفت: جشن فرهنگی برای مسلمانان کانادایی از آن جهت از اولویت برخوردار است زیرا راهی برای ایجاد تفاهم میان اعضای جامعه با فرهنگ‌ها و ادیان مختلف می‌باشد و رابطه‌ای میان سبک زندگی غربی و اعمال و اعتقادات اسلامی ایجاد می‌کند.

این جشنواره دو روزه همچنین به منظور نمایش تنوع جمعیتی در کانادا و ترویج درک متقابل میان شهروندان، مورد تحسین و ستایش سیاستمداران و رهبران مدنی در سرتاسر منطقه قرار گرفته است.

فستیوال اسلامی در سال 2004 تاسیس شده و به سازمان شبکه دعوت جوانان مسلمان کانادایی و ویژن ساند پیوست. هدف این فستیوال ایجاد ارتباط مسلمانان با دیگر اعضای جامعه از طریق هنر، تفریحات پرمعنا و کمدی بود. در نخستین سال برگزاری این جشنواره در سال 2004 نزدیک به 4 هزار نفر در این فستیوال یک روزه شرکت کردند. از آن زمان تاکنون این جشنواره گسترش پیدا کرده و به میدان بزرگتری نقل مکان یافته است که هر سال بیش از 25 هزار بازدید کننده دارد.

به گفته موسسه فستیوال‌ها و نشست‌های انتاریو نیز این فستیوال به عنوان یکی از 100 فستیوال برتر سال 2013 شناخته شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha