شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
برگزاری کلاس‌ آموزش دفاع شخصی برای زنان محجبه کانادایی

حوزه/ در کارگاه‌ دفاع شخصی به زنان مسلمان آموزش داده می‌شود که چگونه از خودشان در مقابل کسانی که قصد پاره کردن حجاب آنان یا آزار و اذیت‌های دیگر را دارند، دفاع کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اسلام‌هراسی در کانادا سبب شده تا مسلمانان  شهر ادمونتون، مرکز ایالت آلبرتا تصمیم به برگزاری کلاس‌ دفاع شخصی بگیرند. در این کارگاه‌ دفاع شخصی به زنان مسلمان محجبه آموزش داده می‌شود که چگونه از خودشان در مقابل کسانی که قصد تعرض به حجاب آنان یا آزار و اذیت‌های دیگر را دارند، دفاع کنند.

در این کلاس‌ که در اواخر آگوست برگزار می‌شود، یک مربی کاراته با کمربند مشکی با حجاب و لباس پوشیده، حضور پیدا کرده تا شرایط دنیای واقعی را برای زنان مسلمان شبیه سازی کند.

ناکیتا والریو از برگزارکنندگان این کلاس‌ گفت: شورای امور اجتماعی مسلمانان آلبرتا برای نخستین بار، کارگاه‌ آموزش دفاع شخصی برای زنان مسلمان برگزار می‌کند تا آنان بتوانند از خودشان در مقابل در گونه خشونتی دفاع کرده و با امنیت رفت و آمد داشته باشند.

خشونت های ناشی از اسلام هراسی افزایش یافته است

برپایه این گزارش به نقل از metronews.ca، والریو معاون سرپرست امور خارجی این شورا همچنین با بیان اینکه درخواست‌ها برای تشکیل کارگاه‌های آموزش دفاع شخصی تاکنون بسیار زیاد بوده، گفت: شدت خشونت‌های ناشی از اسلام‌هراسی سال گذشته در مقایسه با سال‌های قبل بسیار شدید بوده و هنوز هم ادامه دارد. در نتیجه الان زمان آن رسیده که زنان مسلمان دانش دفاع از خودشان را داشته باشند. یکی از مهمترین توصیه‌های مربیان همیشه این بوده که هرکاری در راستای امنیت و سالم به مقصد رسیدن انجام دهید، گاهی اوقات سکوت و گاهی نیز سخن گفتن و یا تماس گرفتن با پلیس ضروری است.

این شورا امیدوار است که بتواند هر 6 ماه یک بار، کارگاه‌های آموزشی جدیدی برگزار نماید.

این شورا همچنین در چند ماه اخیر، خط تلفن اسلام‌هراسی برگزار کرده است. که مسئولان امر گفته اند:‌ما مجبور شده‌ایم عده بیشتری را برای پاسخ‌گویی به تماس‌های مردم استخدام کنیم.

به گفته سوری از ماه مارس تاکنون تمتس های تلفنی زیادی با خط تلفن اسلام‌هراسی در ادمونتون گرفته شده و 30 مورد تماس‌های گرفته شده به حدی جدی‌ بوده‌اند که پای پلیس به ماجرا باز شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha