یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کشیش کانادایی کمک مالی ۵۰۰ هزار دلاری برای پناهندگان را در قمار باخت

حوزه/ یک کشیش کانادایی به جرم دزدیدن بیش از ۵۰۰ هزار دلار کمک‌های جمع آوری شده اهدایی مردم به پناهندگان سوری تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از روزنامه گاردین، یک کشیش کانادایی به جرم دزدیدن بیش از 500 هزار دلار کمک‌های جمع آوری شده اهدایی مردم به پناهندگان سوری تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. این مبالغ اهدایی مردمی به منظور کمک به اسکان پناهجویان سوری گریخته از جنگ داخلی جمع آوری شده بودند.

به گفته پلیس محلی آمر ساکا 51 ساله کشیش کلیسای کاتولیک کلدانی در بغداد کمک‌های مالی بیش از 20 اهداکننده را به منظور پشتیبانی از پناهندگان جمع آوری کرده بود، اما بعدها مدعی شد که این مبالغ اهدایی را در قمار از دست داده است.

پلیس لندن و انتاریو در بیانیه‌ای گفت: دامنه این تحقیقات به سرتاسر استان انتاریو، ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورهایی که پناهندگان سعی دارند از طریق آن‌ها به کانادا بیایند کشیده می‌شود.

اسقف امانوئل شالتا سرپرست کلیسای کاتولیک کلدانی در کانادا نیز گفت که این کشیش قمارباز با او تماس گرفته و گفته است که تمام پول‌های جمع آوری شده را در قمار باخته است.

این کشیش سال‌ها در برنامه حمایت از پناهندگان مشارکت داشته است. پس از اینکه پلیس تحقیقات خود را در خصوص این کشیش آغاز کرد، شورای اسقف‌ها او را تعلیق کردند.

ساکا روز چهارشنبه به اتهام کلاهبرداری مورد بازداشت قرار گرفته و پس از گذاشتن وثیقه آزاد شد. دادگاه وارد شدن به کازینو (قمارخانه)‌ را برای این فرد ممنوع اعلام کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha