یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طرح مبارزه با افراط‌گرایی در اردوگاه تفریحی کودکان مسلمان کانادایی

حوزه/ هدف از طرح مبارزه با افراط‌گرایی که به ابتکار یک مسلمان کانادایی در اردوگاه تفریحی راه اندازی شده، مبارزه با به انزوا کشیده شدن کودکان مسلمان در جوامع غربی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam.net، طرح مبارزه با افراط‌گرایی در یک اردوگاه تفریحی  کودکان مسلمان در شهر کلگری واقع در کانادا به اجرا درآمده است. هدف این طرح که به ابتکار یک مسلمان کانادایی در این اردوگاه تفریحی راه اندازی شده است، مبارزه با به انزوا کشیده شدن کودکان مسلمان در جوامع غربی است.

این برنامه تفریحی و در عین حال آموزشی، برای کودکان سنین 5 تا 12 سال و در مرکز تفریحی جنسیس در شمال شرقی کلگری، به اجرا گذاشته شده است. بخش بزرگی از این برنامه به بازی کردن و گذراندن اوقات کودکان مسلمان با کودکان غیرمسلمان، ایجاد آشنایی و دوستی آنان با یکدیگر  سپری می‌شود. این طرح همچنین روی انواع برنامه‌های ورزشی و هنر نیز تمرکز دارد.

محمد الرفیح، مدیر اجرایی و ابداع کننده این طرح در اردوگاه تفریحی کلگری می‌گوید: هدف از این جلسات، گفتگو و نظرسنجی از کودکان و رسیدن به پیامی نهایی درباره مشکلات آنان است. در اینجا به دو پیام و نتیجه نهایی می‌رسیم. یک پیام برای مسلمانان و دیگری برای غیرمسلمانان است. پیامی مسلمانان به آنان می‌گوید که چگونه برداشت‌های غلط از سخنان رهبران گمراه و منحرف می‌تواند هر کدام از آنان را در برابر افراط‌گرایی آسیب پذیر سازد.

الرفیح در ادامه از غیرمسلمانان می‌خواهد تا از برخوردهایی که سبب منزوی شدن جوانان مسلمان در جوامع غربی و حرکت آنان به سوی افراط‌گرایی می‌شود خودداری کنند.

 

این کمپ تفریحی آموزشی در عرض یک سال توانسته است میزبان صدها کودک باشد.

الرفیح همچنین گروهی متشکل از سیاستمداران محلی، پلیس، رهبران مذهبی و اعضای جامعه اسلامی را گردهم جمع کرده است تا به آنان ضرورت اجرای چنین طرحی در مدارس و نهاد‌های آموزشی نشان دهد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha