دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دانشجویان مسلمان دانشگاه مموریال کانادا به روزه داران غیرمسلمان افطار دادند.

حوزه/ دانشجویان غیرمسلمان دانشگاه مموریال شهر سنت جونز کانادا به دعوت هم‌دانشگاهی‌های مسلمان خود یک روز روزه گرفتند و در مراسم افطار آنها شرکت کردند. در این برنامه همچنین مقدار زیادی کمک‌های خیریه برای نیازمندان جمع‌آوری شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از خبرگزاری سی بی سی در پاسخ به دعوت دانشجویان مسلمان دانشگاه مموریال شهر سنت جونز کانادا از هم‌دانشگاهی‌‌های غیرمسلمان خود برای یک روز روزه‌داری و حضور در مراسم افطار ماه رمضان، حدود صد دانشجوی غیرمسلمان این دانشگاه به روزه‌داری در این روز مبادرت کردند و این برنامه با موفقیت زیادی برگزار شد. هدف از این مراسم افطار که روز دوشنبه در شهر سنت جونز برگزار شد افزایش آگاهی درباره ماه مبارک رمضان و همچنین جمع‌آوری کمک‌های مالی برای مستمندان بود.

رنتا لانگ از جمله دانشجویان غیرمسلمان این دانشگاه که به افطاری مسلمانان آمده بود در این باره گفت: «من مطمئن نبودم بتوانم روزه بگیرم، چون من ورزشکار هستم و عادت دارم هر سه ساعت چیزی بخورم، اما یکی از دوستانم گفت که تصمیم به شرکت دارد و من فکر کردم اگر او می‌تواند روزه بگیرد من هم می‌توانم.» رنتا لانگ البته نتوانسته بود روزه‌اش را کامل بگیرد و در بین روز کمی آب نوشیده بود. او با بیان این که این تجربه چشمانش را به حقیقت دین اسلام باز کرده افزود: «تا وقتی که خودم در این برنامه شرکت نکرده بودم حقیقتا احساس درستی نسبت به فضای ذهنی مسلمانان نداشتم. این که توانستم یک روز کامل بدون خوردن غذا دوام بیاورم – این تجربه دست اولی که به دست آوردم – خیلی خاص‌تر و مفیدتر از چیزهایی بود که از دیگران درباره این اعمال شنیده بودم.»

احمد خاور رئیس انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه مموریال سنت جونز با ابراز تشکر از همه کسانی که در مراسم افطار مسلمانان شرکت کردند از ابراز علاقه مردم کانادا به آزمودن و آموختن فرهنگ مسلمانان تقدیر کرد.

در این برنامه همچنین مقدار قابل توجهی کمک‌های مردمی برای مؤسسه خیریه «اسلامیک ریلیف» جمع‌آوری شد. این مؤسسه خیریه اسلامی به داوطلبان این امکان را می‌دهد که در ازای پرداخت شصت دلار هزینه یک ماه تهیه غذای یک خانواده بی‌بضاعت پنج نفره در کشورهای فقیر را بپردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha