دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام رسول عبداللهی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رسول عبد اللهی گفت: در راستای گسترش حوزه‌های علمیه خواهران زحمت‌های زیادی کشیده شده و حوزه‌‌های علمیه خواهران نیز شجره طیبه، مقدس و ماندگاری است و تا زمانی که از این شجره طیبه استفاده می‌شود، متولیان و مسئولان آن نیز از پاداش و اجر آن بهره‌مند می‌گردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول عبداللهی، مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران امروز در دومین نشست مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران  برگزار شد، با بیان این‌که حوزه های علمیه خواهران پس از پیامبر(ص)، توسط امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) گسترش یافت، گفت: تاریخ حوزه علمیه خواهران مانند حوزه علمیه برادران است و هر دو تاریخ یکسانی دارند.

وی با اشاره به تفسیر سوره کوثر افزود: در تفسیر سوره کوثر تعابیر زیادی را از بزرگان شنیده‌ایم، از مصادیق اتمّ این سوره پیامبر اکرم(ص) و حضرت زهرا(س) می‌باشند و مادامی که افراد به اسلام مقید هستند، از اجر و پاداش این اسلام، به ذات رسول خدا تقدیم خواهد شد.

مسئول دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: زمانی که شخصی شجره طیبه‌ای را پرورش دهد، مادامی که از این شجره طیبه استفاده می‌شود، متولیان این شجره نیز از اجر و ثواب آن بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: در راستای گسترش حوزه‌های علمیه خواهران زحمت‌های زیادی کشیده شده و حوزه‌‌های علمیه خواهران نیز شجره طیبه، مقدس و ماندگاری است و تا زمانی که از این شجره طیبه استفاده می‌شود، متولیان و مسئولان آن نیز از پاداش و اجر آن بهره‌مند می‌گردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی اظهار داشت: با توجه به این‌که بانوان تشکیل دهنده‌ نیمی از جامعه هستند و همچنین مربی و تربیت کنندگان نیمی دیگر از جامعه می‌باشند، اهمیت کار در حوزه‌های علمیه خواهران از کار در حوزه‌های علمیه برادران کم‌تر نیست بلکه در برخی موارد کار در حوزه‌های علمیه خواهران مهم‌تر از کار در حوزه‌های علمیه برادران است.

وی با این‌که در دوره گذشته شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، 187 جلسه با حضور اکثریت اعضا برگزار کرد، گفت: برگزاری 187 جلسه با حضور حداکثر اعضا و برگزاری بیش از 300 جلسه کارشناسی در قالب ‌کمیته‌های تخصصی از جمله فعالیت‌های شورای ‌سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران در دوره گذشته بوده است.

مسئول دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به رئوس فعالیت‌های شورای سیاست‌گذاری در دوره گذشته خاطرنشان کرد: ساماندهی و سازمان‌دهی شورا و واحدهای تابعه، تصویب اساس‌نامه، تنظیم نحوه ارتباط و تعامل حوزه‌های علمیه خواهران با جامعه، تدوین اسناد راهبردی، تدوین مبانی، اصول و سیاست‌های حوزه علمیه خواهران در مسائل مختلف، تصویب ساختار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و شرح وظایف و تصمیم‌گیری در خصوص امور جاری حوزه‌های علمیه خواهران از جمله اقدامات شورای سیاست‌گذاری در دوره گذشته بوده است.

وی با تأکید بر این‌که نباید به وضعیت موجود اکتفا کنیم تصریح کرد: امیدوارم با تلاش مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران شاهد تحول اساسی و جهش دیگری در حوزه علمیه خواهران باشیم، لذا نباید به وضعیت موجود اکتفا کنیم و باید برای رفع مشکلات و تأمین نیاز‌ها بیش از پیش تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی با بیان این‌که حضرت زهرا(س) الگوی تمام مسلمانان است، بیان کرد:  نباید این‌گونه تعبیر شود که حضرت زهرا(س) فقط الگوی بانوان است و همچنین مخاطب حوزه‌های علمیه خواهران نیز فقط بانوان نیستند بلکه تمام مردم از مخاطبان حوزه علمیه خواهران هستند.

وی در پایان از مدیران و مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران خواست تا با نظارت و اجرا برنامه‌های حوزه‌های علمیه خواهران زمینه‌ساز پیشرفت این مراکز آموزشی ـ تربیتی باشند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha