یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عدنان الحسینی

حوزه/ هدف صهیونیست ها از افزایش فشارها بر مردم قدس این است که مردم همیشه در نگرانی و اضطراب به سر ببرند و خودشان به این نتیجه برسند که دیگر نمی توانند در این شرایط زندگی کرده و به اختیار خود شهر را ترک کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، عدنان الحسینی مسئول امور مربوط به قدس در فلسطین اشغالی گفت: رژیم صهیونیستی می خواهد روستاهای اطراف شهر قدس به مناطقی متروک تبدیل شود تا ساکنان نتوانند در آن زندگی کنند.

وی افزود: اشغالگران به نحو بی سابقه ای به تخریب منازل مردم در شهر روی آورده اند و به تازگی 11 ساختمان شامل 25 واحد مسکونی را در منطقه قلندیا تخریب کرده اند و برای اولین بار از سوی 6 سازمان اسرائیلی به صاحبان این منازل هشدار داده شد.

الحسینی ادامه داد: از رفتار صهیونیست ها کاملا روشن است که می خواهند روستاهای اطراف قدس به مناطقی متروکه تبدیل شود و این امر در عملکرد آنها در "بیت اکسا" و روستای "النبی صموئیل" کاملا مشهود است و به تازگی اهالی این روستاها، به سختی می توانند خود را به مسجد روستا برسانند.

وی افزود: از سوی دیگر صهیونیست ها درگیری جدیدی را با نگهبانان فلسطینی مسجد الاقصی و کارکنان اوقاف اسلامی قدس آغاز کرده و به نحو بی سابقه ای در جزئیات امور مربوط به قدس دخالت می کنند و حتی در مورد وارد کردن یک کیسه سیمان به مسجد الاقصی برای مرمت آن دخالت می کنند.

الحسینی همچنین در مورد تسلط صهیونیست ها بر مدارس قدس هشدار داد و گفت: اسرائیلی ها به بهانه حمایت های مالی از مدارس قدس رفته رفته بر این مدارس مسلط می شوند و آنها را در اختیار می گیرند در صورتی که شهرداری ها وظیفه دارند مدارس را از نظر مالی تامین کنند و هیچ کس حق ندارد در برنامه و متون درسی مدارس دخالت کند، اما آنها می خواهند از این شیوه برای تامین اهداف سیاسی خود استفاده کنند و به نظر من خود ساکنان باید جلوی این تهدید را بگیرند و با آن مقابله کنند.

وی ادامه داد: مشکل دیگر ما در قدس این است که سربازان اشغالگر به صورت گسترده وارد محله های قدس می شوند و این کار آنها به صورت مستمر ادامه دارد و هدف آنها از این کار این است که مردم همیشه در نگرانی و اضطراب به سر ببرند و خودشان به این نتیجه برسند که دیگر نمی توانند در این شرایط زندگی کرده و به اختیار خود شهر را ترک کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha