جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
میثاق طلبگی

حوزه/ کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران، طرح میثاق طلبگی را دروازه ورود به حوزه علمیه دانست و گفت: رعایت آداب و زی طلبگی یکی از مسائل مهم تحصیل در حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسم طرح میثاق طلبگی استان، در مدرسه علمیه شهید بهشتی(ره) نوشهر با بیان این که این طرح دو هفته ای از روز شنبه به میزبانی مدرسه علمیه نوشهر آغاز شده است، گفت:  طرح میثاق طلبگی دروازه ورود یک طلبه به حوزه علمیه است.

وی با بیان این که در این دوره یک برنامه تربیتی و اخلاقی برای طلاب جدید الورود در نظر گرفته شده است، افزود: آشنایی دقیق طلاب با نظام تعلیم و تربیت حوزه، مأنوس کردن طلاب با زندگی طلبگی، آشنایی با فرصت ها و آسیب های زندگی طلبگی، انس با قرآن و نماز جماعت، آشنایی با اساتید برجسته و ارزیابی اخلاقی و تربیتی طلاب از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این دوره برای طلاب جدید الورود است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که در این دوره 300 طلبه جدید الورود حضور دارند، تصریح کرد: در این دوره از توان علمی اساتید برجسته اخلاق و مشاوره اعزامی از قم و اساتید برجسته بومی استفاده خواهد شد.

وی با بیان این که این دوره دو هفته ای برنامه هایی حول سه محور آموزشی، تفریحی ورزشی و عبادی دنبال می شود، گفت: این دوره آموزشی دو هفته ای فرصت خوبی برای شناخت مناسب یک طلبه با زندگی طلبگی و شرایط تحصیل در حوزه های علمیه است.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب با ورود به حوزه علمیه با حضرت ولی عصر(عج) میثاق می بندند، خاطرنشان کرد: طلاب باید تا آخر پای این میثاق خود بمانند و این مسأله با تحصیل علم و اخلاق میسر خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی، رعایت آداب و زی طلبگی را یکی از مسائل مهم تحصیل در حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد: پایبندی به آداب طلبگی در زندگی شخصی و دوران تحصیلی طلاب یک ضرورت مهم است که در این دوره آموزشی بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر این که مدیران مدارس علمیه نیز باید در سال تحصیلی جدید مسائل تهذیبی و اخلاقی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند، گفت: دعوت از اساتید برجسته اخلاق و برنامه های تهذیبی باید در حوزه تقویت شود.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران، مهم‌ترین امتیاز حوزه در مقایسه با دیگر مراکز آموزشی را توجه به مباحث تهذیبی دانست و خاطرنشان کرد: اهمیت مسائل تهذیبی همانند مباحث آموزشی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.  
 
حجت الاسلام طبرسی در پایان، از حضور فعال کارشناسان مشاوره حوزه علمیه مازندران در این دوره خبر داد و گفت: کارشناسان متخصص مشاوره در این مدت با ارتباط و گفتگوی چهره به چهره با طلاب، به بررسی شرایط یک طلبه برای ورود به حوزه علمیه خواهند پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha