شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مازندران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، دوری از فرهنگ اهل بیت(ع) را زمینه ساز انحراف جامعه دانست و گفت: اگر جامعه در جهت سبک و سیره اهل بیت(ع) حرکت کند به حتم شاهد رشد و بالندگی خواهد بود.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران ، بر ضرورت ترویج فرهنگ رضوی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: نهادینه کردن فرهنگ رضوی جامعه را در مسیر سعادت قرار خواهد داد.

وی با بیان این که جامعه امروز نیازمند آشنایی بشتر با سیره رضوی هست، ادامه داد: شخصیت و معارف امام رضا(ع) باید در جامعه امروز به خوبی نهادینه شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که سیره رضوی در برگیرنده مفهوم عمیقی از مبانی دینی است، افزود: باید از ظرفیت های فرهنگی و دینی موجود به منظور نهادینه کردن فرهنگ رضوی در بخش های مختلف جامعه بهره گرفته شود.

وی شناسایی جایگاه رفیع اهل بیت(ع) را بستر ساز ترویج و نهادینه کردن ارزش های موجود در سنت و سیره اهل بیت(ع) در جامعه دانست و تصریح کرد: اهل بیت(ع) در مسیر زندگی خود مبنا و اصول اساسی، اعتقادی، سیاسی و فرهنگی را برای مردم بیان داشتند و سیره اهل بیت(ع) یک الگوی به تمام معنای کامل برای رسیدن به یک زندگی سعادتمندانه است.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت عمل به معارف رضوی در جامعه دینی تأکید کرد و گفت: باید با شناخت صحیح از سیره عملی امام رضا(ع) معارف تعالی بخش دینی را در زندگی فردی و اجتماعی خود نهادینه و تقویت کنیم.

وی با اشاره به این که با پیروی از رفتار و گفتار ائمه اطهار(ع) به خوبی می توان در برابر توطئه های دشمنان مصون ماند، بیان کرد: نسل جوان و نوجوان باید به خوبی با اهل بیت عصمت و طهارت آشنا ساخت که در اینصورت هیچ توطئه ای بر ضد نسل جدید، اثر گذار نیست.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: سیره رضوی الگوی عملی از سبک زندگی اسلامی است که باید  تلاش کنیم تا این سیره ارزنده و گرانقدر را در جامعه ترویج دهیم.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی نظام استکباری که به دنبال معنویت زدایی در جامعه اسلامی است باید در راستای گسترش تعالیم والای دینی و فرهنگ غنی اسلامی تلاش کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که دشمنان در تهاجم فرهنگی به دنبال تحقق اهداف و برنامه های خود هستند، گفت: توسل به سیره نورانی و گرانقدر ائمه معصومان(ع) و ترویج آن می تواندعاملی گرانقدر در راستای مقابله با آن باشد. 

وی با بیان این که حیات معنوی و سبک زندگی امام رضا(ع) باید برای آحاد مردم و به ویژه نسل جوان جامعه تبیین شود، بیان داشت: باید تلاشی و اهتمام والایی شود تا از زندگانی این امام بزرگوار تصویر درست و شایسته ای ارائه شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که ائمه اطهار(ع) مصداق بارز كرامت هستند و دهه كرامت را بايد با نمونه‌هاي اخلاقي و ارزش‌هاي انساني سيره رضوي زينت ببخشيم، تصریح کرد: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) است.

وی، فرهنگ رضوی را نیاز امروز جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: نشر و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) موجب افزایش نشاط و تقویت روحیه امید در افراد جامعه می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha