سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین طاهری مدیر حوزه مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت رعایت ذی طلبگی از سوی طلاب و حوزویان تأکید کرد و گفت: باید زندگی طلبگی را با علم و قداست و معنویت همراه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که مراسم افتتاحیه حوزه علمیه استان هر ساله به میزبانی یکی از مدارس علمیه برگزار می شود، گفت: خدا را شاکر هستیم این حوزه تحت اشراف حضرت آیت الله جوادی است و ما هر چه داریم از بزرگان و چهره های درخشان داریم.

وی افزود: برای تاریخ معاصر اگر افتخاری بخواهیم بشماریم شاید از این دو چهره بزرگ مفاخری سراغ نداشته باشیم و خدا را شاکریم که در استانی متولد شدیم که دو نور حوزوی حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این‌که علم نور است، ادامه داد: نور باید از نور سرپشمه بگیرد و اگر انوار عالم را در جهات متعدد بررسی کنید خالق این اتوار خدای متعال است.

مدیر حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: اگر علم نور است، ریشه علم ذات اقدس الهی است که به نخستین خلیفه اش بر روی زمین همه اسما را آموخت.

وی با بیان این که علم از خدایی که نور است به میان بری که نماینده اوست رسید و به بشریت منتقل شد، گفت: پیامبر(ص)فرمود «انا مدینة العلم» که مقصود از شهر شاید تعبیر درستی نداشته باشیم و به خاطر نبود تعبیر می گوییم شهر، رسول خدا(ص) تمامیت و حقیقت علم بود و اگر کسی بخواهد وارد این حقیقت بشود باید از علی(ع) وارد شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه های علمیه در طول تاریخ سر سفره علی(ع) که حقیقت علم است نشسته اند، تصریح کرد: طلاب بدون ارتباط با خدا، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) نمی توانند علمی که نور است را دریافت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به زندگی ملامحمداشرفی گفت: انسان باید در مقابل بزرگان زانوی ادب بزند، زیرا آنها بودند که  این عَلم را تا به حال برافراشته اند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در پایان بر ضرورت رعایت زی طلبگی از سوی طلاب و حوزویان تأکید کرد و گفت: باید زندگی طلبکی را با علم و قداست و معنویت همراه کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha