شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله طبرسی- امام جمعه ساری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که خروجی آموزش و پرورش باید جوانانی دینمدار و انقلابی باشند، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان از هر فرصتی برای تضعیف دین و ارزش های اسلامی استفاده می کنند، رسالت حوزه و آموزش و پرورش بسیار سنگین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، امروز در جلسه کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش استان مازندران، تعلیم و تربیت را نخستین رسالت آموزش و پرورش دانست و گفت: آموزش و پرورش به عنوان مرکز تعلیم و تربیت نیازمند توجه ویژه است.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر می خواهیم مستقل شویم، ابتدا باید در فکر و فرهنگ مستقل باشیم و آنها را اصلاح کنیم، تصریح کرد: مهم ترین مرکز برای اصلاح افکار و فرهنگ ها دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی با تأکید بر این که خروجی آموزش و پرورش باید جوانانی دینمدار و انقلابی باشند، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان از هر فرصتی برای تضعیف دین و ارزش های اسلامی استفاده می کنند رسالت حوزه و آموزش و پرورش سنگین است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کار تبلیغ دین بسیار سخت است، بیان داشت: باید زمینه را فراهم کنیم تا فرصت پذیرش برای جامعه فراهم شود.

آیت الله طبرسی بر ضرورت گسترش تبلیغ چهره به چهره در جامعه تأکید کرد و گفت: یک مبلغ و روحانی باید برای اثرگذاری تبلیغ دین به میان مردم برود و ارتباط خود با جامعه را مستمر کند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان این‌که معلمان در کنار تربیت باید به کاهش معضلات اجتماعی نیز توجه کنند، تصریح کرد: ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها اجتماعی در توجه کم‌رنگ به مسائل معنوی است و با معنویت در جامعه طلاق ریشه‌کن می‌شود.

وی، تربیت و پرورش نیروهای متعهد و انقلابی را از مهم‌ترین رسالت‌های دستگاه تعلیم و تربیت دانست و بیان داشت و گفت: یکی از مسائل مهمی که در آموزش و پرورش باید دنبال شود، تقویت معرفت دینی در کنار علم آموزی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تعلیم و تربیت را بزرگ‌ترین عامل شکوفایی استعدادها دانست و با بیان این که آغاز تعلیم و تربیت اسلامی باید از دوران کودکی از سوی خانواده و مدرسه دنبال شود، ادامه داد: متأسفانه در دنیای کنونی مسأله تعلیم و تربیت در حال افول است و همین مسأله رسالت آموزش و پرورش را سنگین‌تر از هر زمان دیگری می کند.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که امروز نیاز داریم اصول و مبانی دینی در کنار مسائل علمی در مدارس مورد توجه و تأکید و معلمان قرار گیرد، گفت: دانش آموزی که از مدرسه فارغ می شود باید با بخشی از مسائل دینی و احکام اسلامی آشنایی کامل داشته باشند تا بتواند در برابر هجم گسترده شبهاتی که در جامعه وجود دارد قدرت پاسخ داده باشد.

وی با بیان این‌که ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی نداشتن آموزش اجتماعی است، گفت: اگر تعلیم و تربیت در مدارس اثرگذار شود میزان جرم، طلاق و اعتیاد در جامعه کاهش می‌یابد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان این‌که مدرسه باید الگو مناسبی برای آینده کشور ترسیم کند، افزود: طرح تربیت مدارس باید بنیادی شود تا دانش‌آموز پس از فارغ التحصیل شدن از مدرسه به سمت ناهنجاری‌های اجتماعی گرایش پیدا نکند.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که امروز دشمن با تبلیغات گسترده در جهت تضعیف اصول دینی در میان نسل جوان گام بر می دارد، خاطرنشان کرد: باید نسل جوان و نوجوان خود را در برابر هجمه های فرهنگی دشمن مصون بداریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha