شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
همایش«سیدالعابدین»علیه السلام

حوزه/ معاون فرهنگی هنری ستادعالی کانون های مساجد کشور از برگزاری دومین همایش«سیدالعابدین»علیه السلام با پیام حضرت آیت الله علوی گرگانی در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مرتضی طاهریان معاون فرهنگی هنری ستادعالی کانون های مساجد کشور با اشاره به برگزاری دومین همایش«سیدالعابدین»علیه السلام گفت: این همایش با هدف تقدیراز خادمان و مروجان معارف رفیع حضرت امام زین العابدین علیه السلام و حافظان صحیفه سجادیه برگزار می شود.

وی ادامه داد: دومین همایش سیدالعابدین با هدف بررسی و اتخاذ تدابیر و راهکارهای لازم برای گسترش فرهنگ رفیع دعا با محوریت صحیفه سجادیه و سنت و سیره امام سجاد (ع)  برگزار می‌شود.

طاهریان تصریح کرد: در این همایش، آیین تجلیل از خادمان و پیشکسوتان خدمت به نشر معارف حضرت سجاد(ع) و صحیفه سجادیه برگزار می‌شود و پژوهشگران و خادمان فرهنگی که در توسعه و ترویج معارف امام سجاد (ع) آثار علمی و خدمات فرهنگی ارائه دادند، مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی افزود:اولین همایش سیدالعابدین (ع) در آبان سال 1393 در تهران برگزار شد و از شخصیت‌هایی چون حجت الاسلام و المسلمین انصاریان که در امر صحیفه سجادیه کارهای علمی و تحقیقی کردند، تقدیر شد.

وی با اشاره به دیگر برنامه های این همایش گفت:رونمایی از مجموعه اشعار اخت الرضا(ع)(س)مرتبط با موضوع حضرت معصومه(س)همچنین سجاده خورشید۵ شامل مقالات منتخب پنجمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) و همچنین تفاهم نامه همکاری با موسسه امیرالمومنین(ع) در راستای تربیت ۵۰حافظ صحیفه سجادیه در هرمزگان از دیگر برنامه های این همایش است.

طاهریان یادآور شد: دومین همایش سیدالعابدین (ع) عصر امروز (21 مرداد) ساعت 17 با پیام حضرت آیت الله علوی گرگانی و سخنرانی  حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار می‌شود و پژوهشگران و خادمان فرهنگی معارف امام سجاد (ع) مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha