شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شهداء یمن

حوزه/ تعداد شهدا به ۷۸۲۷ نفر رسیده که ۱۶۲۰ نفر از آنها کودک و ۱۱۹۹ نفر زن می باشند و عدد مجروحین به ۱۷۰۸۴ نفر رسیده که ۲۴۳۹ طفل و ۱۸۰۰ زن در بین آن هاست.

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه»، وزیر بهداشت یمن امروز 4شنبه در کنفرانس خبری در صنعاء اعلام کرد تعداد شهدا از ابتدای شروع تجاوز ظالمانه عربستان صعودی به 7827 نفر رسیده که 1620 نفر از آنها کودک و 1199 نفر زن می باشند و عدد مجروحین به 17084 نفر رسیده که 2439 طفل و 1800 زن در بین آن هاست.

در این کنفراس خبری وزیر بهداشت یمن با محکوم کردن هدف قرار دادن بیمارستان "عبس" در استان "حجه" توسط هواپیماهی سعودی امریکایی آن را جنایتی بی توجیه خواند و گفت این جنایت سبب ایجاد فاجعه انسانی در آن منطقه و مناطق مجاور آن که از این بیمارستان خدمات طبی و اورژانس دریافت می کردند خواهد شد.

وی با اشاره به این که این اولین بار نیست که  مراکز درمانی و خدماتی و اموزشی مورد بمباران قرار می گیرد از سازمان ملل و انجمن های حقوق بشری خواست برای جلوگیری از اقدامات وحشیانه آل سعود در یمن اقدام جدی کنند. وی وضعیت بهداشت و سلامت را در یمن بسیار خطر ناک توصیف کرد و نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی هشدار داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha