شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله علیدوست

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هفته دولت بهترین زمان برای بیان خدمات و نشان دادن کاستی ها و راستی های دولت است.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و اشاره به مطلب اظهار داشت: در عین توجه به اصل نقد دلسوزانه و منصفانه باید مراقب بود که دولت تضعیف نشده و کاستی ها بزرگنمایی نشود.

وی افزود: تحقیر خدمات و دستاوردهای دولت درست نیست، ضمن آن که بی شک همه از نقد منصفانه سود می برند ، ضمن آن که از آن سو نیز همه از بی انصافی ضرر می کنند.

عضو جامعه مدرسین همچنین با اشاره به اهمیت وظیفه رسانه ها در هفته دولت گفت: وظیفه رسانه ها باید این باشد که به عنوان بزرگداشت دو شهید والامقام رجایی و باهنر ، تاکید بر خدمات و بزرگداشت این  عزیزان داشته باشند و عظمت این دو شهید را بیان کنند تا مبادا این مهم تحت الشعاع حرکت دیگری در این هفته قرار گیرد.

رئیس انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه قم اضافه کرد: از دیگر سو دولت باید خدمات خودش را برای مردم بیان کند، منتها این کار باید با آمارهای صادق و واقعی و به دور از بزرگ کردن صورت گیرد و آنچه واقعیت امر است بیان شود.

وی گفت: آنچه مسلم است این که ما دولت اسلامی را ناصح و امین می دانیم و لذا باید خدمات خود را در همین عرصه بیان کند؛ ضمن آن که از سویی می بایست به نقد و بررسی خودش بپردازد چرا که همین محاسبه ای که باید انسان ها داشته باشند فقط یک مساله فردی نیست بلکه تکلیف بیش از همه متوجه دولت اسلامی است .

آیت الله علیدوست بیان داشت: این که در آموزه های دینی ما تاکید بر مراقبت در روز و محاسبه درشب شده ، حالا این مساله می تواند در رابطه با دولت، هفتگی ماهانه و یا سالانه باشد و مهم آن است که دولت به حساب کار خود برسد قبل از این که دیگران به سراغش بیایند.

وی با اشاره به اهمیت نقدپذیری در جامعه گفت: افرادی هم که در عرصه مطبوعات و رسانه ها هستند و نیز صاحبان تریبون و خطبای جمعه نیز باید در راستای نقد سازنده و منصفانه ، کاستی ها و راستی های دولت را فارغ از جناح بندی ها بیان کنند و مهم این است که ما باید باور کنیم که غیبت و دروغ و بی انصافی و راست گفتن ناقص همه اش حرام است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: ضمن آن که تضعیف دولت تا وقتی که سر کار است جایز نیست ، از آن سو دولتمردان نیز باید بدانند که در معرض قضاوت و دقت مردم و حوزه ها و روحانیت و دیگر اقشار قرار دارند و به ویژه حوزه کار آن ها را رصد می کند.

وی ابراز داشت: دولت نباید خیالش راحت باشد که عده ای به به و چه چه او را می کنند چرا که این فرهنگ جامعه را فاسد می کند، اما در هر صورت نباید از جانب انصاف و اخلاق نیز دور شد.

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha