یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شیخ نبیل قاووق

حوزه/ شیخ نبیل قاووق گفت: عربستان بحران های سیاسی لبنان را شعله ور می کند؛ چرا که موضع او در رد نامزدی میشل عون برای ریاست جمهوری منجر به افزایش بحران داخلی شد. اگر بخواهیم کشورمان را نجات دهیم باید دلیل اصلی آن را بررسی کنیم که یکی از آنها، وتوی سعودی در رد نامزدی میشل عون است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ نبیل قاووق نایب رئیس شورای اجرایی لبنان گفت: عربستان بحران های سیاسی لبنان را شعله ور می کند؛ چرا که موضع او در رد نامزدی میشل عون برای ریاست جمهوری منجر به افزایش بحران داخلی شد. اگر بخواهیم کشورمان را نجات دهیم و راه نجاتی برای این بحران ها پیدا کنیم، باید دلیل اصلی و کنونی آن را بررسی کنیم که یکی از این دلیل وتوی سعودی در رد نامزدی میشل عون است. تا زمانی که جریان "المستقبل" طبق خواست های عربستان عمل می کند، لبنان به استقرار نمی رسد، چرا که اقدامات سعودی ساختار کشور را برهم می زند و اینکه اوضاع و شرایط داخلی تحمل هیچ گونه چالش، حاشیه سازی و مسائلی از این قبیل برای ساختار اساسی کشور ندارد. به همین خاطر حزب الله جریان "المستقبل" توصیه کرد تا کشور را نجات دهند و موضع هاشان که در مورد انتخاب میشل عون منفی است تغییر دهند.

این سخنان در مراسم بزرگداشت شهید مجاهد "محمد حسین حسن مازح" ایراد گردید. این مراسم توسط حزب الله و با حضور فرماندهان جنگی، روحانیون دینی، شخصیت ها  و جمعی از اهالی شهرک "طیرفلسیه" برگزار شد.

شیخ قاووق تاکید کرد: آزادی شهر "داریا" در سوریه، ضربه سنگینی بر پروژه سعودی ها در سوریه وارد کرد و دست آورد استراتژیکی برای ارتش بود و میخی در جسد مزدوران سعودی در داخل سوریه کوبید تا حرفی از سقوط دمشق و دولت سوریه باقی نماند، به ویژه که وزیر خارجه سعودی دائماً از سقوط سیاسی و قدرتی نظام سخن می گوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha