شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ قاووق

حوزه/ شیخ قاووق گفت: امروز نظام عربستان به تکفیری های سوریه پول و سلاح می دهد و خود عربستان نیز عامل تجاوز به یمن است و دیگر معنایی ندارد که چنین نظامی بخواهد میزبان حاجیان باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ نبیل قاووق نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: عربستان مسئول بحران ریاست جمهوری لبنان است، چون می خواهد به مردم لبنان زور بگوید و رئیس جمهور لبنان را با نظر خود انتخاب کنند تا بدین ترتیب لبنان را برای همیشه در بحران و مشکلات نگه دارند.

وی افزود: بدترین اتفاقی که ممکن است برای مسلمانان رخ بدهد، انفجارهای تروریستی داعش و هزاران بار تکرار آن نیست، بلکه فتواهای تکفیر است که باعث کشتار روزانه مسلمانان در نقاط مختلف جهان می شود و دیروز نیز شاهد تکرار چنین فتوایی از زبان مفتی عربستان بودیم و دیدیم چگونه مسلمانان ایران را تکفیر کرد و گفت آنها مسلمان نیستند و مجوسی هستند. و بنابر این می توان گفت تکفیر مسلمانان، موضع رسمی عربستان است.

قاووق ادامه داد: امروز نظام عربستان به تکفیری های سوریه پول و سلاح می دهد و خود عربستان نیز عامل تجاوز به یمن است و دیگر معنایی ندارد که چنین نظامی بخواهد میزبان حاجیان باشد.

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله افزود: کعبه امروز اندوهگین است که فتواهای تکفیر از کنار دیوارهای آن صادر می شود و از تجاوز عربستانی ها به مردم یمن بیزار است؛ چرا که نظام عربستان با تجاوز به یمن اشتباه بزرگی را مرتکب شد و امروز می رود در این باتلاق غرق شود و هر روز زیان های بیشتری را در این زمینه تحمل می کند.

وی تاکید کرد: امروز همین نظام عربستان در سوریه جنگ نیابتی به راه انداخته و واقعیت این است که در سوریه چیزی به نام انقلاب و مسالمت وجود ندارد، بلکه این عربستان است که با پول و سلاح خود تکفیری ها را در این کشور به کار گرفته تا به اهداف خود برسد و امروز تمام کشورهای جهان به جز عربستان با راه حل مسالمت آمیز در سوریه موافق هستند، زیرا عربستان می خواهد این جنگ طولانی شود تا از شکست در آن فرار کند، اما در مقابل تمام اهداف حمله تکفیری ها به سوریه اهدافی از دست رفته است، زیرا مقاومت در سوریه موجود است و سوریه همچنان در خط مقدم مقاومت قرار دارد و دیگر سخن از سقوط دمشق، سخنی بی معنا است زیرا دمشق پیروز و محفوظ است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha