دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار با حجت الاسلام شهرستانی

حوزه/ نماینده آیت الله العظمی سیستانی گفت: متاسفانه دنیای اسلام به دلیل ضعف در بُعد رسانه و تبلیغات نتوانسته آنطور که شایسته است واقعیت اسلام و تشیع را به گوش جهانیان برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد شهرستانی در دیدار شرکت کنندگان سومین دوره بین المللی کوتاه مدت شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب اظهارداشت: امروز دنیای غرب با بهره گیری از رسانه و تبلیغات بر افکار مردم تسلط پیدا کرده است و آنچه مایه تاسف است ، آن است که در کشورهای غربی دولت‌ها با استفاده از قدرت رسانه‌ای خود وقایع را کاملا وارونه و به نفع خود منعکس می‌کنند و ما به دلیل ضعفی که متاسفانه در این حوزه داریم نمی‌توانیم واقعیت موجود را به خوبی به مردم دنیا منتقل کنیم.

وی با اشاره به اوضاع خشونت بار منطقه خاورمیانه از کشتار انسان‌های بی‌گناه اظهار تاسف کرد و افزود: ما باید با برگزاری  دوره های اسلام شناسی و شیعه شناسی همچنین برپاپی گنگره و همایش ملی و بین المللی طرح های اسلام ستیزی استکبار را نقش بر آب کنیم و واقعیت اسلام و تشیع را به جهانیان معرفی نماییم.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی در ادامه از شرکت کنندگان در سومین دوره بین‌المللی کوتاه مدت شیعه‌شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب درخواست کرد که پس از بازگشت به کشورشان تمام آنچه را در ایران تجربه کرده‌اند مانند یک پیام‌آور به دیگران منتقل کنند و آنها را از سوء تفاهم نسبت به اسلام و مسلمانان و به ویژه شیعیان در آورند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شهرستانی افزود: البته آنچه شما از استقبال گرم و میهمان نوازی شیعیان در این سفر مشاهده کردید تنها پیروی ایشان از سیره اهل بیت علیهاالسلام است که احترام به میهمان را به عنوان حبیب خدا بر ما واجب کردند و ما را موظف کردند تا با عمل خود مردم را به حقانیت اسلام دعوت کنیم، کما اینکه امام صادق (ع) می فرمایند "کونوا دعاتاً للناس بغیر السنتکم".

وی همچنین با اشاره به نسل‌کشی‌های صورت گرفته به دست داعش در عراق و سوریه اظهار داشت: متاسفانه در انعکاس این‌گونه حوادث در رسانه‌های غربی درست عمل نمی‌شود و گاه حتی جای عاملان جنایت‌ها با قربانیان آن به عمد عوض می‌شود و یا در موضعی کاملا نادرست گروه‌های مدافع شیعی در عراق هم‌ردیف گروه‌های تروریستی داعش قرار می‌گیرند.

وی ضمن استقبال از برگزاری چنین دوره‌هایی و قدردانی از دانشگاه ادیان و مذاهب، این فعالیت‌ها را گامی مهم و موثر در تعامل و نزدیکی ادیان و پیروان آنها دانست و بر لزوم تداوم آنها به شکل حرفه‌ای و آکادمیک با همکاری و مشارکت موسسات و کتابخانه‌های تخصصی تحت اشراف وی تاکید کرد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha