چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام

حوزه/ با حضور و سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی، سال تحصیلی جدید در جامعه الزهرا سلام الله علیها آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مدیر جامعه الزهراعلیها السلام در سیزدهمین نشست شورای مدیران جامعه با اعلام این خبر اظهارداشت: مراسم آغاز سال جدید تحصیلی جامعه الزهرا  21 شهریور با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی در تالار بیداری اسلامی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید سجاد هاشمیان با اشاره به حدیثی قدسی گفت: «یَابْن َآدَمَ! أکْثِرْ مِنَ الزّادِ فَإِنَّ الطَّریقَ بَعیدٌ بَعیدٌ وَ جَدِّدِ السَّفیْنَةَ، فَإِنَّ الْبَحْرَ عَمیقٌ عمیقٌ وَ خَفِّفِ الْحَمْلَ فَإِنَّ الصِّراطَ دَقیقٌ دَقیقٌ وَأخْلِصِ الْعَمَلَ فَإِنَّ النّاقِدَ بَصیرٌ بَصیرٌ» ای فرزند آدم! زاد و توشه را افزون کن که راه دور است؛ دور! و کشتی را تعمیر کن که دریا عمیق است؛ عمیق! و بار خود را فروگذار و سبک کن که راه باریک است؛ باریک! و اعمالت را خالص کن که ناقد و حسابرس، بیناست؛ بینا! .

وی افزود:  در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید هستیم، فعالیتی بسیار مهم و حساس در این مجموعه که باید پاسخگوی سرمایههای ارزشمندی همچون عمر هزاران جوان، تجربه و دانش صدها استاد،  زمان و توان صدها کارمند و هزینههایی که در این مسیر صرف می شود باشیم؛ دقت در کارها و خالصانه عمل کردن و کنار گذاشتن خودخواهیها را از راههای سبک کردن بار دانستند.

حجت الاسلام و والمسلمین هاشمیان کار مهم تعلیم و تربیت بانوان طلبه با هدف ساختن آیندهی نظام اسلامی را مستلزم تربیت راهبران و سازمان راهبر دانسته، تأکید کرد: این مهم با حرف، شعار، پوستر و عمل خالی از حقیقت و باطن به نتیجه نخواهد رسید و «اَحسَنُ عَملاً» در این مسیر لازم است؛ عملی که به بیان شریف حضرت امام صادق(ع) « لَیسَ یَعنی أکثَرَکُم عَمَلاً، و لکِنْ أصوَبَکُم عَمَلاً».

مدیر جامعه الزهرا سلام الله علیها با اشاره به حدیث بیستم از کتاب شریف چهل حدیث حضرت امام خمینی(ره) اظهارداشت: اینکه امام باقر(ع) می فرمایند: "اَلاِبْقاءُ علی الْعَمَلِ حَتّی یخْلُصَ اَشَدُّ مِنَ الْعَمَلِ" یعنی اینکه ملاک این عمل «صواب» در نیت آن است و بقاء بر آن  سختتر از انجام عمل است؛ «الْعَمَلُ الْخَالِصُ الَّذِی لَا تُرِیدُ أَنْ یَحْمَدَکَ عَلَیْهِ أَحَدٌ إِلَّا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ»؛ سنجهی تشخیص عمل خالص نیز این است که اصلا اراده نکنی کسی جز خدای تعالی کارت را بستاید.

حجت الاسلام و والمسلمین هاشمیان تصریح کرد: در خدمترسانی به بانوان طلبه در جامعهالزهرا سلام الله علیها مراعات اخلاق سازمانی را در گرو تکریم ارباب رجوع، مسئولیتپذیری، پاسخگو بودن، نظر به حقوق دیگران، مهارت، تسلط و وقتشناسی، وقتگذاری و پذیرفتن رنجها و سختیهای کار بدانید.

وی بااشاربه حدیث قدسی دیگری افزود: «وَأخِّرْ نَوْمَکَ إِلَى الْقَبْرِ وَفَخْرَکَ إِلَى الْمیْزانِ وَشَهْوَتَکَ إِلَى الْجَنَّةِ وَراحَتَکَ إِلَى الاَّْخِرَةِ...» ؛ راحت و آرامش را در سرای آخرت بجویید که خداوند تبارک و تعالی وعده داده است: «وَکُنْ لى، أکُنْ لَکَ»؛ برای من باش تا من نیز برای تو باشم؛ «فَإِنَّ اللّهَ لایُضیعُ أجْرَ الْمُحْسِنینَ».

انتهای پیام    313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha