دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طلبگی

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر رویکرد تخصصی حوزه های علمیه گفت: راه اندازی مرکز تخصصی در استان ها مانع از هجرت طلاب می گردد.

حجت الاسلام دادور، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» با تاکید بر اهمیت رشته های تخصصی در حوزه گفت: امروز با توجه به گسترش علوم مختلف درجامعه  نیاز است تا در حوزه های علمیه برای پاسخگویی به سئوالات این عرصه ، رشته های تخصصی راه اندازی گردد.

وی ادامه داد: از طرفی با ایجاد رشته های تخصصی ، می توان از هجرت طلاب که بعد از تحصیلات مقدماتی برای فراگیری دروس تخصی به حوزه های قم یا حوزه های دیگر مراجعه می کنند، جلوگیری کرده و ازوجود آنها در استان ها بهره برد.

معاون آموزش حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان  اینکه هم اکنون 4 مدرسه در استان فعال است، بیان داشت: برای سال جدید تحصیلی بیش از 500 جوان متقاضی ورود به حوزه بودند،که در نهایت با توجه به فضای آموزشی تنها 120 نفر از آنها پس از گذراندن مراحلی پذیرش شدند

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدورایم با توسعه فضای فیزیکی و آموزشی در استان ضمن بالابردن ظرفیت پذیرش طلاب جدید، زمینه تحصیل طلاب در مقاطع بالا و تخصصی در استان نیز فراهم گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha