شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت

حوزه / رئيس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به این که شهدای منا در حال لبیک و مناجات پروردگار جان خود را در اثر بی تدبیری سعودی ها از دست دادند، گفت: بی کفایتی آل سعود بر همگان ثابت شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، سعید اوحدی، امروز در دیدار  با نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان این که شهدای منا در حال لبیک و مناجات پروردگار جان خود را در اثر بی تدبیری آل سعود از دست دادند، گفت: برای گرامیداشت یاد و خاطره این شهدای عزیز برنامه های با شکوه  در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه حقوق شهدای منا در کمیته بین اللملی این فاجعه پیگیری خواهد شد تصریح کرد: یاد و خاطره این شهدای عزیز برای همیشه در ذهن مردم مسلمان و آزاد جهان باقی خواهد ماند و هرگز این بی تدبیری بی رحمانه آل سعود فراموش نخواهد شد.

رئيس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به اینکه تاکنون یادواره های و برنامه های بسیاری در شهرهای ایران برای شهدای منا برگزار شده است تصریح کرد:استان لرستان بعنوان هشتمین استان کشور برای برگزاری یادواره ها و برنامه های شهدای منا برگزیده شده است.

اوحدی با اشاره به اینکه در شهرستان گنبد نیز برای شهدای اهل سنت فاجعه منا نیز  مراسم باشکوهی در روز عید سعید قربان برگزار شد افزود:در این مراسم قریب به ۳۰ هزار نفر شرکت داشتند.

وی دیدار با خانواده های شهدای منا با رهبر معظم انقلاب در ۱۷ شهریور جاری و همچنین برپایی سرود دانش آموزی گسترده را از جمله برنامه های محوری برگزاری مراسم یاداوره شهدای منا برشمرد.

رئيس سازمان حج و زیارت کشور در ادامه این سفر با حضور در منزل شهید رضا رحیمیان ثابت از شهدای خرم آباد فاجعه منا از خانواده های آن شهید دلجویی کرد.

*اعزام ۶ هزار و ۷۰۰ زائر لرستانی به عتبات

خسروی، مدیر حج و زیارت استان لرستان نیز در حاشیه این دیدار، در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون از استان لرستان ۳ هزار و ۵۰۰ نفر برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین ثبت نام کرده اند.

وی با بیان این که امسال اسکان زائران در نجف و کربلا با برنامه ریزی های مشخص و زیر نظر حج و زیارت صورت خواهد گرفت، افزود:تمامی برنامه برای اسکان زائران و شرکت در ااین مراسم عظیم در حال برنامه ریزی است. 

مدیر حج و زیارت استان لرستان با بیان اینکه در استان لرستان ۳۶ دفتر زیارتی و ۱۶ دفتر پستی کار ثبت نام مراسم پیاده روری اربعین حسینی را انجام خواهند داد، گفت:تاکنون ۳ هزارو ۵۰۰ نفر برای شرکت در این مراسم مراحل ثبت نام خود را انجام داده اند.

خسروی در پایان از اعزام ۶ هزار و ۷۰۰ زائر لرستانی در پنج ماهه نخست امسال به عتبات عالیات خبر داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha