یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
غدیر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری باید فرهنگ غدیر را در جامعه تبیین و ترویج دهیم، زیرا ترویج فرهنگ غدیر در جامعه تضمین کننده سلامت بشر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان؛حجت الاسلام سید علی موسوی، امروز در آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران استان لرستان، با تبریک عید سعید غدیر خم و دهه ولایت، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری باید فرهنگ غدیر را در جامعه تبیین و ترویج دهیم، زیرا ترویج فرهنگ غدیر در جامعه تضمین کننده سعادت بشر است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان، غدیر و تبیین آن را یک مبحث زیر بنایی عنوان کرد که می تواند در ترویج معنوی زندگی افراد جامعه موثر باشد، ابراز داشت: غدیر معنا دهنده به سبک زندگی جامعه است و با درک مساله غدیر و ترویج فرهنگ ولایت مداری و ولایت پذیری می توان از بسیاری آسیب های اجتماعی عصر حاضر پیشگیری نمود.

وی در ادامه با بیان اینکه طلاب حوزه خوهران باید با رفتار و منش خود بتوانند زمینه جذب بانوان را برای ورود به مدارس علمیه فراهم کنند، خاطر نشان کرد: در زمینه حجاب و عفاف و الگوی عمل به آموزه های اسلامی، طلاب باید در جامعه سرآمد باشند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه طلاب باید با برنامه ریزی درسی و پژوهشی چشم انداز تبلیغی خود را در آینده مشخص کنند، گفت: طلاب باید با بهره گیری از جایگاه و رسالت تبلیغی خود در جامعه، در ارتقاء بصیرت دینی و سیاسی جامعه موثر باشند.

وی با اشاره به ضرورت شرکت طلاب در المپیادهای علمی نیز گفت: المپیادهای علمی و رقابت طلاب در این آزمون ها می تواند علاوه بر بالا بردن دانش علمی انگیزه درس خواندن را نیز در بین طلاب افزایش دهد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان در پایان بر لزوم نهادینه کردن برنامه های قرآنی، نهج البلاغه و سیر مطالعاتی کتب حوزه در بین بانوان طلبه تاکید کرد.

معرفی مدیر جدید مدرسه معصومیه(س) خرم آباد
در این مراسم همچنین خانم زهرا خوشبخت که چند ماه سرپرستی مدرسه معصومیه(س) خرم آباد را بر عهده داشت، به عنوان مدیر جدید این مدرسه معرفی شد.
پیش از این خانم فرزانه فتح اللهی مدیریت مدرسه علمیه معصومیه(س) خرم آباد را بر عهده داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha