جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام نظافت مدیرمدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) مشهد

حوزه/ مسئول مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد، ولایت را داستان ادامه دار زندگی بشریت دانست و گفت: قطعا بدون ولایت راهی برای سعادتمندی و توفیق نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد نظافت، مسئول مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد،در صحن جامع حرم مطهر رضوی، ریشه ولایت را در فطرت انسان دانست و طرح خدا را برای زندگی بشریت در راستای تبعیت از ولایت خواند. 
وی ادامه داد: ولایت ریشه در فطرت انسان ها داشته و طرح ولایتی زندگی کردن به نفع همه بشریت است که اگر مسلمانان امروز خون یکدیگر را می ریزند، مبدا آن سرپیچی از خیرخواهی های دلسوزانه ولایت امیر المومنین(ع) بود که این ولایت امروز تجلی در ولایت امام زمان(عج) دارد.
مسئول مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان این که امت مسلمان مطابق با دستور امام زمان(عج) باید در دوران غیبت دست در دست فقهای جامع الشرایط باشد، تصریح کرد: مطالبه خداوند متعال از ابتدای خلقت برای بشریت، انتخاب آزادانه هدف و ولی برای خودشان بوده و هست.
حجت الاسلام و المسلمین نظافت، گزینش اصلی را انتخاب بر سر خداوند متعال به عنوان ولی یا شیطان دانست و خاطر نشان کرد: هر کسی از ولایت اساسی خداوند متعال دست بردارد، به خسران و ضلالت آشکاری دچار شده است و آنانی که ایمان آوردند، خود را تحت ولایت الهی قرار داده اند. 
وی، هدف از نزول قرآن کریم را نورانی شدن بشریت با تعالیم و تزکیه پیامبر گرامی اسلام(ص) دانست و  یادآور شد: حقیقت زندگی ولایی آنجایی آشکار می شود که دستورات پیامبر(ص) مطابق میل و ذائقه بشریت نیست اما برای رسیدن به سعادت و تعالی باید از فرامین و دستورات الهی تبعیت کرد. 
مسئول مدارس علمیه حضرت مهدی(عج)، ولایت را داستان ادامه دار زندگی بشریت عنوان و اظهار کرد: قطعا بدون ولایت راهی برای سعادتمندی نیست که حضور ولی و راهنما در همه دوران، اعصار و نسل ها از ضروریات بوده و  اعلام ولایت امیر المومنین(ع) از سوی پیامبر گواهی بر همین مدعاست. 
وی با بیان این که هر کسی به دنبال مهر و محبت امیر المومنین(ع) است، باید علاقه خود را به اطرافیانش بسنجد، ابراز کرد: حب امیر المومنین(ع) آن اندازه والاست که با حضور در وجود بشر، به دیگران نیز تسری پیدا می کند و به همین سبب رابطه مان با یکدیگر باید ولایتی باشد. 
مسئول مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان این که باید هر یک از مومنین استعداد خود را صرف رشد یکدیگر کنند، امر به معروف و نهی از منکر را مبتنی بر حضور مهر و محبت در وجود بشر خواند و یادآور شد: همه باید بر این مبنا، در راستای ولایت امیر المومنین(ع) گام بردارند.313/49  
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha