یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌‌الاسلام خطاط

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) اصفهان گفت: در واقعه غدیر خم فقط امامت امیرالمومنین (علیه السلام) مطرح نشد، بلکه امامت و جانشینی همه دوازده امام(ع) توسط رسول اکرم(ص) تا زعامت امام عصر(عج) معرفی و عرضه شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالامیر خطاط، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(علیه السلام) اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان به پیام غدیر اشاره کرد و گفت: پیام غدیر این است که انسان هیچ گاه بدون امام و رهبر در جامعه امکان حیات معنوی ندارد، براین اساس باید نسبت به امام و رهبر خویش شناخت پیدا کند و امامت او را بپذیرد.

وی افزود: در واقعه غدیر خم فقط امامت امیرالمومنین (علیه السلام) مطرح نشد، بلکه امامت و جانشینی همه دوازده امام(ع) توسط رسول اکرم(ص)  تا زعامت امام عصر(عج) معرفی و عرضه شد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(علیه السلام) اصفهان با بیان اینکه واقعه غدیر دارای دو ویژگی منحصر به فرد بود که آن را از سایر مواردی که پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) حضرت امیر المومنین(ع) را به مردم معرفی می کردند، متمایز می ساخت، گفت: اولین ویژگی این بود که در موارد قبلی پیامبر(ص) تنها حضرت علی(ع)را به عنوان وصی وجانشین خود معرفی می کردند، در حالی که در غدیر خم همه 12 امام معصوم را به مردم معرفی کردند.

 وی، دومین ویژگی منحصر به فرد غدیر خم را در اخذ بیعت دانست و گفت: در حالی که در موارد گذشته فقط بحث اعلان بود ولی در غدیر خم شاهد بیعت گرفتن از مردم هستیم که  این اهمیت واقعه غدیر خم را به خوبی نشان می دهد

استاد حوزه اصفهان افزود: با توجه به این دو نکته مهم در می یابیم که انسان برای همیشه نیاز به امام و رهبر دارد و حیات معنوی انسان مشروط به شناخت امام است. خداوند خطاب به پیامبر(ص) می فرماید:"يا أَيُهَاالرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النّاسِ". یعنی اگر آنچه راکه من به تو می گویم در خصوص ولایت امیر المومنین(ع)ابلاغ نکنی در واقع هیچ کاری نکرده ای و این همان برگشت به دوران جاهلیت است.

حجت الاسلام والمسلمین خطاط با تاکید بر اینکه انسان برای همیشه نیاز به امام و رهبر معنوی دارد، گفت: بیعت قراردادی است که انسان هستی و جان خود رادر برابر آنچه که تعهد می کند، معامله می کند؛ لذا ما درهر زمان معتقد به وجود امام هستیم و در زمان ما نیز با امامت امام زمان(عج) و رهبری ایشان ،علی رغم غیبت ظاهری، از نعمت ولایت و رهبری امام عصر(عج) برخوردار هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha