دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام لک زایی

حوزه/ معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا زنده نگه داشتن ارزشهای معنوی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در مراسم تجلیل از حماسه آفرینی های ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا زنده نگه داشتن ارزشهای معنوی در جامعه است.

وی با گرامی داشت یاد و نام شهدای  با اشاره به آیه شریفه وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ  وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ  اظهارداشت: وقتی بحث دفاع مقدس مطرح می شود، این مساله در ذهن ما مطرح می شود که آیا آن نسل و گروهها و رزمندگانی که دفاع مقدس را رقم زدند؛ قابل تکثیر هستند؟ و اینکه امروز چه میزان از آن نوع منابع انسانی ارزشمند را داریم.

وی ادامه داد: آیه شریفه و من الناس من یشری ... در آنجا مصداق داشت. رزمندگان و شهدای ما حقیقتاً مصداق من الناس در آیه شریفه بودند؛ چرا که از اقشار مختلف جامعه در جنگ تحمیلی شرکت کرده بودند و گروه یا طبقه یا قشر خاصی از جامعه نبودند. آنها به راستی از جان به خاطر رضای خدا مایه گذاشتند.

  رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: شخصی کتابی نوشته است که چطور می شود مردمی پیدا شوند که از جان مایه بگذارند. و جواب داده این افراد، کسانی هستند که به لحاظ زندگی و صیرورت، در عالم دنیا زندگی نمی کنند، بلکه آنها از عالم ناسوت وارد عالم ملکوت شده اند و بعد معنوی و ارزشی آنها اصالت پیدا می کند و در تعارض بین ارزشهای مادی و معنوی، ارزشهای معنوی را مقدم بر ارزشهای مادی می دارند. به گفته نویسنده این کتاب، وقتی بحث رضایت الهی پیش می آید اگر این رضایت الهی با دست برداشتن از جان و مال و پست و مقام به دست آید؛ این کار را می کنند.

وی  با ذکر خاطره ای از دفاع مقدس گفت: در مرحله سوم عملیات کربلای پنج، دو برادر به نامهای شهید مجید و مرتضی بشارتی بودند که یکی فرمانده عملیات و دیگری جزو بچه های اطلاعات عملیات بود. وقتی برادری که اطلاعات عملیات بود به شهادت رسید و همرزمان خواستند خبر شهادت برادرش را به او دهند و می خواستند کاری کنند که برادرش که فرمانده گردان بود متوجه نشود و قصد بازگشت او به عقب را داشتند، برادرش که فرمانده عملیات بود، متوجه شد و عقب نرفت و ماند و شهید شد. اینها حقیقتاً مایه تأمل و نشان دهنده عظمت این شهدای عزیز ما بود که از همه چیز گذشته بودند و فقط برای رضای الهی می جنگیدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha