دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ رونمایی از آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و سازمان سمت

حوزه / انتشارات سمت فعالیت های خوبی در حوزه های مختلف از خود به یادگار گذاشته که انتشار ۲ هزار اثر از جمله کارهای بزرگ این سازمان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین نجف لکزایی در مراسم  رونمایی از آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و سازمان سمت گفت: انتشارات سمت فعالیت های خوبی در حوزه های مختلف از خود به یادگار گذاشته که  انتشار 2 هزار اثر  از جمله کارهای بزرگ این سازمان است.

وی افزود:  پژوهشگاه  علوم و فرهنگ و انتشارت سمت فعالیت و همکاری های خوبی در انتشار علوم مختلف با هم داشته اند و حتی آثار این دو نهاد علمی در دانشگاه های خارج کشور و کشورهای اسلامی در حال حاضر به عنوان کتاب درسی قرار گرفته و نمونه آن انتشار سه اثری است که امروز از آن رونمایی می شود.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان داشت: جای خوشبختی است که این همکاری تا کنون ادامه داشته و شاهد هم افزایی بیشتر آن نیز هستیم.

وی  مهمترین دلیل  نوشتن کتاب "تاریخ  اندیشه سیاسی" را  طعنه های برخی آثار نویسندگان مبنی بر این که شیعه آثاری در حوزه علوم سیاسی ندارد عنوان کرد و  افزود: با بررسی های که صورت گرفته متوجه شدیم بیش از 80 اندیشه سیاسی از علما که تعدادی از آن عربی بودند وجود دارد .

حجت الاسلام و المسلمین لکزایی گفت: برای نوشتن اندیشه سیاسی مرحله تک نگاری و دوره ایلخانان، قاجاریه و صفویه و  زمان فعلی و تاریخ اندیشه مورد لحاظ قرار گرفت  و در حال حاضر تاریخ اندیشه سیاسی در حوزه اسلام از کتاب های خوب به لحاظ متن درسی و موجز و مفید در دانشگاه ها به شمار می رود.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان داشت: پژوهشگاه در رشته های مختلف سیاسی، تاریخ اسلام وسیره اهل بیت(ع) و مهدویت و اخلاق  تربیت اسلامی همکاری های خوبی با انتشارات سمت داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha