یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی

حوزه/ در حوزه تحرکات جالب خوبی صورت گرفته؛ اما این تحرکات در حوزه های غیر علوم انسانی است و باید کاری کرد تا پژوهش ها به سمت و سوی علوم انسانی بیاید و بتوانیم مقالاتی در حوزه بین المللی ارائه دهیم و باعث افتخار و عظمت جامعه اسلامی شویم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین  احمد احمدی  در مراسم  رونمایی از آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و سازمان سمت،‌ با بیان اینکه چند روز پیش در پاکستان مراسمی برگزار شد و ایران توانست پشنهاد های خوبی در زمنیه نانو  ارائه کند و این پیشنهاد مورد تأیید برگزار کنندگان مراسم هم قرار گرفت گفت: علی رغم مخالفت های زیاد کشورهای عربی، این پژوهشگران ایرانی بودند که خوش درخشیدند و موجب خشم کشورهای عربی شدند.

 رئیس سازمان سمت بیان داشت: این مسئله نشان می دهد که پژوهشگران ایرانی می توانند در حوزهای مختلف فلسفه و علوم دیگر، نقش آفرینی کنند و با پژوهش های خوب خود در دنیای اسلام بدرخشند.

وی با بیان این که کشورهای عربی چیزی از خود ندارند و تنها حسودند و به تربیت و پرورش تروریست اقدام می کنند  اظهار داشت: در کشور ایران، ظرفیت و امنیت خوبی برای ترقی و پیشرفت در انواع علوم وجود دارد، و این فرصتی است که در حوزه های علمیه به وجود آمده و مشغول یادگیری زبان و فلسفه هستند و در حال حاضر هم مراکز و مؤسسات فراوانی در حوزه تاسیس شده و در گذشته  چنین فرصتی مهیا نبوده است.

رئیس سازمان سمت بابیان این که وضع فعلی حوزه با گذشته قابل مقایسه نیست گفت: در حوزه علمیه تحرکات جالبی وجود دارد و صورت گرفته است؛ اما این تحرکات در حوزه های غیر علوم انسانی است و باید کاری کرد تا پژوهش ها به سمت و سوی علوم انسانی بیاید و بتوانیم مقالاتی در حوزه بین المللی ارائه دهیم و باعث افتخار و عظمت جامعه اسلامی شویم.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی افزود: باید احادیثی که در کتاب مهم بحار الانوار  وجود دارد، استخراج شود و به زبان های مختلف در دنیا منتشر شود؛ در حال حاضر در کشورهای مانند مسکو و پاکستان و سایر کشور دانشگاه های اسلامی پذیریش برای دین و معارف ناب شیعه وجود دارد.

رئیس سازمان ارتباطات و تدوین کتب علوم انسانی عنوان کرد: باید همت و اراده را بالا برد و کارهای خوب و قوی و قابل توجه در علوم انسانی انجام داد و به شاخصه مهم و موضوع پرداخت.

وی گفت: حوزویان می توانند سالی چند مقاله علمی بین المللی ارائه دهند و باید این کار را انجام داد.  یکی از اهداف انتشارت سمت این است که در حوزه علوم انسانی و دینی کمک کند و در حال حاضر این انتشارت برندی و شناخته شده و بین المللی در کشورهای مسکو و پاکستان و افغانتسان است و همه جا خواهان حضور نشر این انتشارت هستند و با فعالیت خوب و ارزنده خود همه فکرها را در نوردیده و دگرگون کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی افزود: باید معارف دین و ناب اسلامی را خلاصه کرد و به زبان های مختلف ترجمه  نمود و در اختیار مردم جهان قرار داد.

رئیس سازمان ارتباطات و تدوین کتب علوم انسانی افزود: باید به سمت کشورهای مانند روسیه  رفت و اخلاق و علوم عرفانی و قرآنی را در دانشگاه های آنان منتشر کرد در حال حاضر این زمینه و پذیرش وجود دارد و باید از این فرصت بهره برد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha