جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن نواب

حوزه/دانشگاه ادیان و مذاهب بر آمده از حوزه علمیه قم و دارای ارتباطی ناگسستنی است که عهده دار معرفی عالمانه اسلام بر اساس تفکر اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) به جهانیان می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن نواب امروز در آیین آغاز سال تحصیلی این مرکز آموزشی اظهارداشت: این دانشگاه دارای سه کاربری ویژه و منحصر به فرد است که شامل فعالیت های « بین المللی»، « پژوهش محور » و « تحصیلات تکمیلی » است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب که در جمع اساتید، دانش پژوهان جدیدالورود سخن می گفت، افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب در سال 73 با هدف تحقیق، پژوهشی و تحلیل ادیان و مذاهب برای نخستین بار در کشور تاسیس شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر به برکت حضور اساتید و پژوهشگران زبده توانسته ایم اسلام عزیز را به صورت عالمانه به جهانیان معرفی کنیم و در زمینه شناخت ادیان و مکاتب دنیا آثاری را به رشته طبع آراسته ایم که پیروان آن دین و مذهب انگشت حیرت بر زبان گرفته اند و این به برکت پژوهش های پژوهشگران حوزه و دانشگاه است که ما در این مجموعه گردهم آورده ایم.

رئیس دانشگاه ادیان بیان داشت: با توجه به اینکه جهل شناخت از ادیان و فرق اسلامی دوطرفه است و ما نیز همانند دیگر افراد کشورهای دیگر از ادیان و فرق موجود بی اطلاع بودیم در ابتکاری موفق، اقدام به پرورش و تربیت طلابی نمودیم که امروز اساتید کلیدی ما در دانشگاه ادیان می باشند.

حجت الاسلام و المسلمین نواب ادامه داد: با توجه به اینکه در این دانشگاه به صورت عمیق و تخصصی بر روی مکاتب و ادیان الهی بحث و بررسی قرار می گیرد خوشبختانه تا کنون حتی یک مورد لغزش را شاهد نبوده ایم و گزارشی اعلام نشده که این رشته ها و دروس باعث انحراف و لغزش کسی شده است.

وی اظهارداشت: خوشبختانه در زمینه چاپ و تالیف کتب با موضوع ادیان الهی و فرق اسلامی موفق به چاپ  350  عنوان شده ایم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه برای آموزش بهتر و کیفیت بالا از اساتید خارجی به صورت میهمان دعوت کرده ایم گفت: با توجه به تعاملات دانشگاه ادیان ومذاهب با سایر دانشگاه های جهان سالانه میزبان هیئت های علمی و فرهنگی متعددی در دانشگاه هستیم، به طوری که طی چهار سال گذشته 290 هیئت علمی، فرهنگی و سیاسی خارجی از دانشگاه بازدید کرده اند.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد دانش پژوهان دانشگاه حوزویان هستند، افزود: ارتباط و تعامل دانشگاه ادیان با حوزه های علمیه ناگسستنی می باشد، به طوری که 95 درصد اعضای هیأت علمی دانشگاه از روحانیون برجسته و ممتاز می باشند.

313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha